הבית הלבן מתנער מ"ביבי פחדן"

לאחר שגורמים אמריקניים כינו את רה"מ בנימין נתניהו "פחדן, שחצן ואטום", מנסה הממשל האמריקני לצנן את הלהבות ומתנער מהאמירות הללו: "הערות שלא ראויות ומזיקות" (חדשות, מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו ואובמה בימים טובים (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

לאחר שהיחסים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארצות הברית ברק אובמה הגיעו אמש (שלישי) לשפל המדרגה, כאשר גורמים אמריקניים כינו את נתניהו "פחדן, שחצן ואטום", מנסה הבית הלבן לצנן את הלהבות ומתנער מהאמירות האלו.

"ברור שזוהי אינה עמדת הממשל, ואנחנו חושבים שהערות כאלה אינן ראויות ומזיקות. ראש הממשלה נתניהו והנשיא עיצבו שותפות יעילה ומתייעצים בצורה קרובה ותכופה, לרבות בתחילת החודש כשהנשיא אירח את ראש הממשלה בחדר הסגלגל", אמר אחר הצהריים אליסטר בסקי, דובר במועצה לביטחון לאומי.

כזכור, אמש פרסם העיתונאי ג'פרי גולדברג, ציטוטים בשם גורמי ממשל אמריקניים, שחלקם כינו את ראש הממשלה בנימין נתניהו "סרבן, רברבן, קצר ראייה, אטום, שחצן ולוקה בתסמונת אספרגר".

כאמור, כעת מנסה הממשל האמירקני לצנן את הלהבות, אך יחד עם זאת אמרו בוושינגטון כי "למרות היחסים הקרובים ביותר בין ארה"ב וישראל, אנחנו לא מסכימים בכל נושא. למשל הבהרנו שוב ושוב את העמדה האמריקנית ארוכת השנים שפעילות ההתנחלויות אינה חוקית ומסבכת את המאמצים להשיג פתרון של שתי מדינות".

הדובר הדגיש ש"יחסי ארה"ב-ישראל נותרו חזקים כתמיד. הקשרים הביטחוני לא היו מעולם חזקים יותר, והקשרים בין המדינות שלנו הם בלתי ניתנים לערעור. נותרנו מחוייבים בצורה מלאה לביטחון ישראל. ראש הממשלה נתניהו אשרר שוב ושוב שהוא שותף לעמדת ארה"ב שהפתרון הטוב ביותר לסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא לכונן שתי מדינות שיחיו זו לצד זו בשלום ובביטחון".

כזכור, מוקדם יותר הגיב נתניהו לפרסום הכינויים המעליבים ואמר כי "הגורמים האנונימיים שתוקפים אותנו ואותי אישית עשו זאת רק בגלל שאני מגן על מדינת ישראל. אם לא הייתי מגן על מדינת ישראל - לא היו תוקפים אותי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר