משבר אמון

רה"מ דרש הצבעה שמית; "לא מאמין לח"כים שלו"

על רקע המשבר החריף בקואליציה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש הערב בצעד חריג ביותר לערוך הצבעה שמית בהצעת אי-אמון כנגד הממשלה. ח"כ שלי יחימוביץ' הגיבה: "מדהים וחסר תקדים. ראש הממשלה לא מאמין לח"כים שלו". מוקדם יותר דרש נתניהו מהסיעות: "די לחתרנות" (פוליטי,בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת (צילום ארכיון: מרים אלסטר / פלאש 90)

משבר אמון: על רקע המשבר החריף בקואליציה, ראש הממשלה בנימין נתניהו דרש הערב (שני) בצעד חריג ביותר לערוך הצבעה שמית בהצעת אי-אמון כנגד הממשלה, כך שכל חבר כנסת יגיד בקולו האם הוא מתנגד להצעה או בעדה.

כאמור, מדובר בצעד חריג ביותר, כאשר לרוב ההצבעות נערכות באופן אלקטרוני ובדרך כלל מי שמבקשים הצבעה שמית הם חברי האופוזיציה, אך במקרה זה מדובר כאמור בראש הממשלה עצמו.

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) הגיבה ואמרה: "מדהים, ראש הממשלה ביקש הצבעה שמית באי האמון. זה חסר תקדים וכלי אופוזיציוני. לא מאמין לח"כים שלו".

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמרה: "אני הרבה שנים בכנסת, דבר כזה עוד לא ראיתי. זו פארסה. הקואליציה אספה 20 חתימות בשביל לערוך הצבעה שמית על הצעת אי-אמון של האופוזיציה. עוד לא ראיתי כזה דבר".

נתניהו רצה לראות האם חברי סיעות הקואליציה חוברים להצעת האי-אמון ומנסים להפילו. למרות זאת, ההצעה, בשם "הממשלה לא מטפלת ברווחה וישראל תקועה בתחתית ה- OECD", שהוגשה על ידי סיעת "העבודה", נדחתה ברוב של 38 תומכים לעומת 58 מתנגדים. שר האוצר יאיר לפיד לא היה במליאה בזמן ההצבעה.

המהלך של ראש הממשלה, שדרש הצבעה שמית, מוכיח שוב על משבר האמון הקשה השורר בתוך הקואליציה, בין ראש הממשלה לראשי הסיעות האחרות המרכיבות את הקואליציה - "התנועה" ו"יש עתיד".

מוקדם יותר היום נשא נתניהו נאום כועס במיוחד לנוכח המשבר בקואליציה וחוסר הנאמנות מהשרים כלפיו, כך לדבריו.

"אני מאמין שממשלה צריכה לפעול מתוך הרמוניה. בניסיון להגיע להרמוניה נתתי לגיבוי לדברים שלא הייתי לגמרי שלם איתם, כמו חוק מע"מ 0", אמר נתניהו, "אבל לצערי לא זכיתי לגיבוי הדדי ולא זכיתי גם לקיום המחויבות הבסיסית ביותר - נאמנות ואחריות של שרים לממשלה שהם יושבים בה".

נתניהו: "די לחתרנות" (צילום: אלי מנדלבאום - ynet)

לדבריו, "בשדה המדיני למשל שרים מסוימים תוקפים חדשות לבקרים את המדיניות שאני מוביל ושלשמה נבחרתי. אפילו בנייה בירושלים הופכת אצלם לנושא שנוי במחלוקת ובכך הם מחזקים את הביקורת על ישראל בזירה הבינלאומית".

כאמור, נתניהו האשים את השרים החברים בממשלה, כשהוא מתכוון כמובן ליו"ר "יש עתיד" שר האוצר יאיר לפיד ויו"ר "התנועה" שרת המשפטים ציפי לבני, בחוסר נאמנות כלפיו ובניסיון להדיחו מתפקידו.

"השרים הללו משתלחים בממשלה ובעומד בראשה, הם מנסים להחליף ממשלה וראש ממשלה מתוך הממשלה שהם יושבים בתוכה, הם מפרים הסכמים מפורשים שהושגו כמו למשל מתן תוספת תקציבית אמתית לתקציב הביטחון והעברת בסיסי צה"ל דרומה".

"אני דורש מהשרים האלה להפסיק את החתרנות ואת ההתקפות", אמר נתניהו והוסיף איום, "אם יסכימו לכך - נוכל להמשיך, אם יסרבו - נסיק את המסקנות ונלך אל הבוחר. ממשלה אינה יכולה לתפקד כששרים בתוכה פועלים כל הזמן נגד מדיניותה ותוקפים את הממשלה שבה הם יושבים כמעט בכל כיוון ובכל נושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר