104 ימים לבחירות

יוזמה בגוש המרכז-שמאל: מסר אחיד - 'רק לא נתניהו'

הבחירות יצאו לדרך ובגוש המרכז - שמאל, בודקים את אופציית הריצה המשותפת, במקביל לבדיקת האופציה של ריצה נפרדת כאשר כל הרשימות יציגו מסר אחיד: "רק לא נתניהו". בוז'י הרצוג וזהבה גלאון כבר התחייבו, שאול מופז בדרך להתחייב וכולם ממתינים לתשובות של יאיר לפיד וציפי לבני (חדשות, פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: חיים צח, לע"מ)

104 ימים לבחירות: הבחירות הבאות יצאו לדרך ובקרב המפלגות המרכיבות את שני הגושיים הפוליטיים, גוש מרכז-שמאל וגוש מרכז-ימין, החלו המגעים.

בגוש המרכז-שמאל, בודקים את אופציית הריצה המשותפת, במקביל לבדיקת האפוצה של ריצה נפרדת כאשר כל הרשימות יציגו מסר אחיד: "רק לא נתניהו".

לפי הדיווח ב-ynet, יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, מנסה לקבץ את המפלגות המרכיבות את גוש המרכז-שמאל - העבודה, יש עתיד, התנועה, קדימה ומרצ, לחזית אחידה שתציג אלטרנטיבה לנתניהו.

הרצוג וגלאון הציעו כי המפלגות בגוש יתחייבו שלא לשבת בקואליציה עם נתניהו, כעת הם ממתינים לתושבת ראשי המפלגות בגוש.

מלבד ההתחייבות שלא לשבת עם נתניהו בקואליציה, המפלגות יתחייבו על העקרונות של מחויבות לתהליך השלום ומחויבות לצדק חברתי.

לפי הדיווח, יו"ר קדימה, ח"כ שאול מופז, יתמוך כנראה בהצעה. ובימים הקרובים יימשכו המגעים עם יו"ר התנועה ציפי לבני ועם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

במקביל, יו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט ויו"ר 'האיחוד הלאומי' אורי אריאל נועדו אתמול ודנו בהמשך דרכם המשותפת. בהודעה שיצאה לאחר-מכן נאמר כי "הפגישה התנהלה באווירה טובה והשיחות ימשיכו בימים הקרובים מתוך מגמה לאחדות".

אתמול, פתח יאיר לפיד את הקמפיין הבחירות שלו, במרכזו התקפה ישירה נגד ראש הממשלה נתניהו שפיטר אותו יממה קודם לכן. לפדי כינה את נתניהו "מנותק", וחזר על-כך 12 פעמים בנאומו, תוך שהוא מצהיר בביטחון כי נתניהו לא ירכיב את הממשלה הבאה, אך עם זאת סירב להתחייב כי לא יישב בממשלה של נתניהו.

שלשום, אמר ראש הממשלה נתניהו בנאום בו הסביר את הסיבה שישראל הולכת לבחירות כי בצעד הזה הוא לקח "סיכון גדול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר