בחירות 2015

בג"ץ יכריע: זועבי ומרזל יפסלו להתמודד לכנסת?

בבית המשפט העליון יתכנסו הבוקר תשעה שופטים לדיון סוער בשאלת הכרעתה של ועדת הבחירות לפסול את חנין זועבי וברוך מרזל מהתמודדות לכנסת ה-20 • לפי הערכות ועל סמך תקדימי העבר, צפויים שופטי בית המשפט העליון לאפשר לזועבי ומרזל להתמודד • בפעם שעברה בג"ץ התיר לזועבי להתמודד (חדשות)

חנין זועבי וברוך מרזל (צילום: Hadas Parush/FLASH90)

בבית המשפט העליון יתכנסו הבוקר (שלישי) תשעה משופטי העליון לדיון סוער בשאלת הכרעתה של ועדת הבחירות לפסול את חנין זועבי וברוך מרזל מהתמודדות לכנסת ה-20.

בשבוע שעבר, בתום דיון סוער, החליטו חברי וועדת הבחירות המרכזית ברוב של 27 חברים לעומת שישה מתנגדים בלבד, לפסול את חנין זועבי מהתמודדות לכנסת הבאה.

לאחר מכן נערך דיון נוסף בו הוחלט ברוב של קול אחד - 17 תומכים מול 16 מתנגדים, לפסול את פעיל הימין ברוך מרזל מהתמודדות לכנסת הבאה במסגרת מפלגת 'יחד' של אלי ישי.

כעת יצטרכו להכריע שופטי העליון האם להשאיר את הפסילה על כנה או שמא לבטלה ולאפשר לשניים להתמודד.

לפי הערכות במערכת הפוליטית ועל סמך תקדימי העבר, הערכה היא כי בית המשפט העליון יאפשר לשניים להתמודד בסופו של דבר.

יוזכר כי לפני הבחירות הקומות החליטה ועדת הבחירות לפסול את חנין זועבי מהתמודדות בשל השתתפותה במשט המרמרה אך בית המשפט העליון החליט לאפשר לה להתמודד.

בשבוע שעבר, לאחר הדיון הסוער, אמרה זועבי: "אני משוכנעת שבית המשפט יהפוך את ההחלטה. מדובר בהחלטה פוליטית של ועדה שאמורה לשמור על הדמוקרטיה וכללי יסוד אבל שומרת על דעות ימניות וגזעניות".

יצוין כי היועץ המשפטי לממשלה הביעה התנגדות לפסילת השניים ואמר כי "פסילה של מועמד היא חריג שבחריגים וצריכה להיעשות רק במקרים שבהם הדמוקרטיה נעדרת כלים אחרים להתמודד עם המועמד או הרשימה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר