ח"כ אורי מקלב: "התחבורה הציבורית עדיין לקויה"

שר התחבורה ישראל כץ סקר בפני ועדת הכלכלה את פעילות משרדו בשנה החולפת, ושמע ביקורת נוקבת מח"כ אורי מקלב אשר לטענתו התחבורה הציבורית עדיין לקויה והנוסעים עדיין מתלוננים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ אורי מקלב (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)

"פעילותו של שר התחבורה ישראל כץ בכל תחומי המשרד בולטת לטובה, בייחוד בתחום התחבורה הציבורית - אך לצערנו ישנו פער בין ההשקעה הרבה של המשרד למבחן התוצאה ונוסעי התחבורה הציבורית עדיין מתלוננים", כך אמר היום (שני) ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) לשר התחבורה, ישראל כץ, שסקר בפני ועדת הכלכלה של הכנסת את פעילות משרדו בשנה החולפת.

בפתח דבריו הודה מקלב לכץ על היוזמות שהוא מקדם בכלל נושאי התחבורה בישראל, בייחוד בתחום התחבורה הציבורית: "השר כץ נמצא כבר שנים ארוכות במשרד וההמשכיות הזו חשובה מאוד להשקעה. רואים שהשר קשוב לנוסעי התחבורה הציבורית בישראל", וציין כי למרות ההשקעה הרבה, "עדיין ישנו פער בין ההשקעה לבין יישום התוכניות והיעדים עליהם הכריז".

לדברי מקלב: "נוסעי התחבורה הציבורית מודעים להשקעה האדירה של משרד התחבורה, אבל עדיין ישנו פער שאין עליו עוד מענה. נוסעי התחבורה הציבורית עדיין מתלוננים על קשיי זמינות ותדירות, נגישות, שירות, אמינות, מחסור במידע ועוד. למעט בנושא המחירים שהוזלו היום לשמחת נוסעי התחבורה הציבורית, בפרמטרים רבים נוספים ישנה תחושה שקהל היעד - שהם המשתמשים עדיין אינם מקבלים מענה לשביעות רצונם".

מקלב הוסיף ואמר כי "אין זה מובן כיצד חברות שזכו במכרזים משלמות מאות מיליוני שקלים כתמלוגים למשרד התחבורה – דוגמת חברת 'נתיב אקספרס' שזכתה באשכול תחבורה ציבורית בצפון והעבירה תמלוגים בסך 250 מיליון שקל – והכספים הללו אינם באים לרווחת נוסעי התחבורה הציבורית.

"אלו לא חברות חיפושי גז שנדרשות לשלם מאות מיליוני שקלים כתמלוגים, אלא חברות שאמורות לספק שירות לציבור - והתקציב הזה אמור להגיע לנוסעים, אם הם נדרשים לשלם סכום כה גבוה על תמלוגים, הרי שהם נאלצים לקצץ ברבדים אחרים - על חשבון הנוסעים - די למנוע הפסד".

"עם כל הכבוד וההערכה למאמצי משרד התחבורה", סיכם מקלב, "כדי לייעל את מערך התחבורה הציבורית יש לערוך סקר שביעות רצון מקיף ומקצועי – כדי שניתן יהיה ללמוד מה על משרד התחבורה לתקן במערך התחבורה הציבורית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר