מה חשב מאיר דגן על נתניהו?

"ביבי המנהל הגרוע ביותר שאני מכיר; נשבר לי ממנו"

ראש המוסד לשעבר מאיר דגן סבר כי ביבי הוא המנהל הגרוע ביותר. בשיחות עם רונן ברגמן, אמר דגן כי נתניהו לא תמיד העדיף את האינטרס הלאומי. ומדוע התעקש שלא לתקוף באיראן? (בארץ)

נתניהו ומאיר דגן (צילומים: קובי גדעון - פלאש 90)

ראש המוסד לשעבר מאיר דגן, הלך לעולמו לפני שלושה שבועות, לאחר מאבק במחלת הסרטן. במהלך שיחות ארוכות שקיים עם רונן ברגמן חשף את דעתו על ראש הממשלה בנימין נתניהו תוך שהוא מותח ביקורת נוקבת, כעת, "ידיעות אחרונות" מפרסם את הדברים.

דגן מספר מדוע החליט להתפטר מתפקידו כראש המוסד ואומר כי "החלטתי עם עצמי שצריך לגמור, רוצה לעשות דברים אחרים. וגם, האמת היא שנשבר לי ממנו (מנתניהו. ב"נ). הכרתי הרבה ראשי ממשלות. אף אחד מהם לא היה טהור וקדוש. גם אריק (שרון), אני מכיר אותו היטב, הוא לא היה טיפוס קדוש. אבל הייתה להם תכונה אחת משותפת: כשהם הגיעו לנקודה שבה האינטרס האישי נגע באינטרס הלאומי האינטרס הלאומי תמיד גבר. רק על שניים אני לא יכול להגיד את זה - ביבי וברק".

דגן מספר כי היו מבצעים של המוסד שראש הממשלה נתניהו נתן להם אור ירוק אבל דגן ידע שהוא עוד יתחרט ולכן, הוא מספר: "אני אוהב פלאפל, מאוד. בגלל שידעתי שהוא תכף יקרא לי בחזרה, הייתי נוסע לשוק מחנה יהודה, לקנות לי פלאפל, ומחכה לטלפון, ולא מתחיל בנסיעה חזרה לתל־אביב.

"כשהייתי פחות בטוח, הייתי מגיע עד המסעדה של הכורדים במבשרת־ציון או החומוס באבו־גוש ומחכה שם. העיקר שלא אהיה רחוק מירושלים. תאמין לי, אני אומר לך בדיעבד, לא טעיתי אף פעם. הוא תמיד קרא לי בחזרה".

נתניהו בהלווית מאיר דגן (צילום: קובי גדעון - פלאש 90)

בשלב זה, דגן תוקף בחריפות את נתניהו ואומר: "ביבי המנהל הגרוע ביותר שאני מכיר. הדבר הכי גרוע, יש בו תכונה מסוימת שדומה לאהוד ברק - שניהם נדמה להם שהם הכי גאונים בעולם ושלא מזהים את מה שהם רוצים באמת. הוא ראש הממשלה היחידי, תחשוב על זה, שהגיע למצב שהוויכוח היה לא־פרסונלי, אלא מהותי, שכל מערכת הביטחון בעצם לא קיבלה את עמדתו".

במהלך השיחה, קובע דגן כי ישראל לא יכולה לעצור לחלוטין את הגרעין האיראני. לדבריו: "הנחת העבודה כי ניתן לעצור באופן מלא את פרויקט הגרעין האיראני באמצעות תקיפה צבאית איננה נכונה. יכולת צבאית כזו לא קיימת. ניתן רק לבצע השעיה - וגם זה לפרק זמן מוגדר".

דגן העריך כי "אם ישראל תתקוף, זה יאחד את העם האיראני מאחורי הפרויקט ויאפשר לחמינאי לומר כי עד עכשיו היה פרויקט של שלום, אבל בגלל שמדינת טרור תקפה אותנו, חייבים להפוך את הפרויקט לצבאי כדי להתגונן".

דגן נשאל על ידי רונן ברגמן אם אמר את הדברים לנתניהו והשיב: "אמרתי את דעתי שם באותה נחרצות כפי שאני אומר אותה עכשיו. לפעמים הרמתי את הקול, כי אני מתרגז בקלות ומדבר בפאתוס. אני חושב שישראל צריכה לפתח יכולת לתקוף באיראן. חשוב שתהיה לנו אופציה - אבל לא כדי להשתמש בה. המחירים גדולים מהרווחים".

נאומו של מאיר דגן בערב הבחירות לכנסת (צילום: מוטי קמחי - Ynet)

מלשכת רה"מ נתניהו נמסר בתגובה ל"ידיעות אחרונות" כי "אמירותיו של מאיר דגן במהלך המאבק נגד תוכנית הגרעין האיראנית פגעו פגיעה קשה במאבק זה".

ממשרדו של אהוד ברק נמסר בתגובה ל"ידיעות אחרונות": "הערכתי ואהבתי את מאיר, אך כמו כולנו היו למאיר גם שגיאות, לעיתים גם בשיפוט של אנשים ולעיתים של מצבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר