נתניהו והרצוג התכתשו במושב הזיכרון. צפו

נתניהו: "יצא המרצע מן השק בידיעות אחרונות", הרצוג: "אלו ניצני פאשיזם" - חילופי דברים קשים על רקע מליאת כנסת סוערת, בין ראש הממשלה לראש האופוזיציה. צפו במהלומות ההדדיות (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הסערה במליאה (צילום: ערוץ הכנסת)

דיון סוער, שנקבע לציון יום פטירתו של זאב ז'בוטינסקי, התקיים היום (רביעי) במליאת הכנסת.

כשעלה ראש הממשלה בנימין נתניהו אל דוכן הנואמים החלה המהומה: "מורשת ההכפשה נגד בגין וז'בוטינסקי נמשכת היום", פתח נתניהו. "מאז עליית הליכוד לשלטון אנחנו עובדים לפתוח הכל לתחרות ואני חושב שזה נשמת אפה של הדמוקרטיה. כך גם בתקשורת: כשהכל נפתח לתחרות זה צורך של הציבור ושל הדמוקרטיה וזכותו של האזרח".

"יהיה שידור ציבורי, זה כבר סודר", הוסיף נתניהו. "בידיעות אחרונות יצא המרצע מהשק, כותב שם פרשן בכיר כמעט בלעדי והוא אומר 'עזבו את השידור הציבורי' - הכוונה האמיתית היא לאפשר רחמנא ליצלן תחרות בשוק".

ראש הממשלה המשיך: ''אז אני מודה באשמה - אני רוצה תחרות ומגוון. ישראל היא דמוקרטית, משגשגת ופתוחה. בארצות הברית, בצרפת, בבריטניה יש עיתונים ששולטים בדעה אחת ועיתונים ששולטים בדעה אחרת ואף אחד לא קורא לזה השתלטות על התקשורת. אני מעודד תחרות ולא מתנצל על כך. צריך לאפשר תחרות גם בשיח הציבורי וגם בערוצי התקשורת. ישלוט העם בקלפי - ישלוט העם בשלט. זו תורת ז'בוטינסקי", סיים נתניהו תוך קריאות ביניים בלתי פוסקות מהיציע.

יצחק הרצוג יו"ר האופוזיציה והמחנה הציוני שעלה אחריו, לא נותר חייב: "אנחנו זקוקים לעוד הרבה ז'בוטינסקים שמבינים כמו שהוא אמר שבארץ ישראל יהיו תמיד שני עמים ולא בכאלה שחושבים שהערבים נוהרים. אנו זקוקים למנהיגות אמיצה וישרה שיודעת להגיד אמת כמו שאמר. אנחנו זקוקים לז'בוטינסקים דווקא במחנה הפוליטי שלו בישראל, כאלה שלא יסיתו כנגד המיעוט הערבי, כאלה שלא יפרו את שוויון הזכויות שמוענק להם ולא ינסו לגרש אותו או לדכא אותו".

כשהרצוג עבר להאשים את מפלגת השלטון בסטייה מדרכו של ז'בוטינסקי, הוא זכה לקריאות ביניים רבות מספסלי הליכוד אך המשיך בדבריו. "אלו ניצני הפאשיזם שמחלחלים לאט לאט אבל בטוח. איפה הם כל אותם ז'בוטינסקאים שמאמינים שהמדינה אסור לה להיות רעיון הכול? אתם מאדירים את שמו של ז'בוטינסקי אך מועלים במורשתו - דווקא אנחנו מגנים על מורשתו מפני המתיימרים להיות ממשיכיו", סיים הרצוג וירד מהדוכן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר