ביקור מלכותי ראשון

ישראל תארח בקרוב את הנסיך הבריטי?

הנסיך צ'ארלס, ככל הנראה, יערוך ביקור היסטורי בישראל, לציון מאה שנים להצהרת בלפור, שקבעה את "מחויבותה של בריטניה להקמת מדינת לאום לעם היהודי", כדברי ראש הממשלה תרזה מיי (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הנסיך צ'ארלס ואשתו הדוכסית קמילה (צילום: Featureflash Photo Agency / Shutterstock)

ביקור ראשון בישראל של בן למשפחת המלוכה הבריטי יתקיים בהמשך השנה - כך אישר היום (חמישי) מקורב למשפחה המפורסמת בבריטניה.

לאורך השנים דחו בני המשפחה המלכותית באופן עקבי את ההזמנות הרשמיות מישראל לביקור, אך כן הגיעו לאירועים פרטיים כגון ביקורי קברי קרובי משפחה או הלוויות בכירים. הפעם, התקבלה בחיוב ההזמנה שהגיעה מהנשיא ריבלין, באמצעות שר החוץ בוריס ג'ונסון המבקר בימים אלו בישראל.

ככל הנראה מדובר בביקור של הנסיך צ'ארלס ייערך לציון מאה שנים להצהרת בלפור, שקבעה את מחויבותה של בריטניה להקמת מדינת לאום לעם היהודי. בהתייחס לביקור ההיסטורי, אמר ריבלין: "זו שנה חשובה מאוד בהיסטוריית היחסים בין ישראל לבריטניה".

בריטניה מתכוונת לציין אף היא מאה שנים להצהרה החשובה, וראש ממשלת בריטניה תרזה מיי אמרה: "זה אירוע שאנחנו מציינים בגאווה. אנו מבקשים להדגיש את תפקידה המכריע של בריטניה בייסודה של מולדת לעם היהודי".

בן ג'מאל, ראש קמפיין הסולידריות הפלסטיני בבריטניה, הגיב לידיעה על הביקור: "זה לחלוטין לא ראוי שבן משפחת המלוכה יערוך ביקור רשמי בישראל מאה שנים אחרי הצהרת בלפור שעד היום הפלסטינים משלמים עליה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר