מביע הערצה

יועצו של טראמפ: "ישראל צריכה לשמש מופת לארה"ב"

גנרל מקמאסטר, היועץ לביטחון לאומי של הנשיא, ניתח צבאית את הישגיה של ישראל במלחמת ששת הימים וגילה כי ארה"ב שילבה את לקחי ניצחון ישראל "בדוקטרינה שלה" (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מקמאסטר, הגנרל הבכיר (צילומסך: מתוך פייסבוק)

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, הרברט ריימונד מקמאסטר, יוצא מגדרו כדי לשבח את מדינת ישראל ואת פעילותה במלחמת ששת הימים. לדבריו, "ארה"ב צריכה ללמוד מישראל כיצד לזהות הזדמנויות בעתות מצוקה. התנהלות ישראל במלחמת ששת הימים צריכה לשמש מופת לארה"ב כיום".

הפורום הגלובלי של הוועד היהודי האמריקאי (AJC) בוושינגטון, התכנס אתמול (שני) לציון יובל שנים למלחמה זו, ויועצו הקרוב של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נאם בפני המשתתפים בכינוס וקבע היסטוריה, מאחר ולפני המלחמה המדוברת קראה ארה"ב לישראל להימנע ממתקפת מנע על מצרים, ובמהלכה כבשה ישראל את 'שטחי 67'' העומדים במוקד הסכסוך הפלסטיני-ישראלי אותו טראמפ מעוניין לפתור.

לדברי מקמאסטר, "ההיסטוריה מלמדת אותנו שאתגרים שנראים חסרי תקדים עשויים להיות הזדמנויות. כך קרה ב-1967, כאשר ישראל נאלצה להתמודד עם מצב נואש כשמצרים הציבה את כל שבע הארמיות של צבאה בסיני וסוריה וירדן ריכזו כוחות לאורך גבולה המזרחי של ישראל".

"ביוני 1967, ראה צה"ל שהכוחות המצריים, שעל הנייר נראו עצומים כל-כך, מוצבים לאורך הכבישים הראשיים בחצי-האי סיני. ישראל ראתה בחללים שנוצרו בין ריכוזי הכוחות כפערים שצריך לנצל אותם... הישראלים תפסו יזמה והנחיתו מתקפת מנע שהסתיימה בניצחון מדהים, ציין הגנרל שהיה בתפקידו הקודם מרצה להיסטוריה צבאית באקדמיה הצבאית של ארה"ב.

הוא הוסיף, כי "אחד מהלקחים של מלחמת ששת הימים ושל מה שאירע בעקבותיה הוא, שאיומים על הביטחון הלאומי אינם נותרים קפואים, ללא שינוי, אלא מתפתחים. ישראל ניצבת כיום מול ארגוני טרור מתוחכמים – חיזבאללה וחמאס – שמקבלים מימון וסיוע ממדינות עוינות, בעוד שדאע"ש שואף להשתלט על שטחים, ואיראן פועלת באמצעות רשת שלוחי הטרור שלה, מעצימה את יכולות הטילים הבליסטיים שלה ונוקטת צעדים פרובוקטיביים במפרץ הפרסי, במאמץ להותיר את שכנותיה הערביות מוחלשות תמידית".

"מול האתגרים החדשים האלה, ישראל הסתגלה והפגינה ביצועים מדהימים מפני שהיא זיהתה באופן עקבי את הזדמנויות שפתחו האתגרים האלה וניצלה אותן. בעוד שאחרים ראו רק קשיים. היצירתיות והתושיה של של ישראל צריכות לשמש מופת לארה"ב, בזירת הקרב ומחוצה לה. לא חשוב עד כמה המצב נראה נואש, תמיד טמונות בו הזדמנויות".

היועץ לביטחון לאומי גילה בדבריו, כי ארצות הברית אף שילבה את לקחי ניצחון ישראל במלחמת ששת הימים בדוקטרינת מערכות יבשה-אוויר של הצבא האמריקני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר