מאשים ותוקף

בוגי יעלון: "נתניהו התקפל, הוא נכשל ואחראי לכך"

שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו והאשים אותו כי התקפל מול הפלסטינים המוכוונים בידי הטורקים והאשים גם את חברי הקבינט (בארץ)

יעלון לנתניהו: נכשלת.. (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון, התייחס היום (חמישי) למשבר הר הבית וכינה את צעדי הקבינט "התקפלות". אחרי שהבוקר הושב המצב לקדמותו ובחמאס ובפתח חגגו ניצחון, יעלון אמר בריאיון ל-ynet כי "ראש הממשלה נכשל, זו אחריותו".

"זה דוגמה קלאסית של סוף מעשה במחשבה תחילה, או אבן שטיפש זרק לבאר שאלף חכמים לא יחלצו אותה", אמר יעלון. אחרי רצח שני השוטרים בהר, הוא ציין, הייתה הזדמנות "להזכיר לירדנים מה שכבר דרשנו בעבר. גם שיפור במערך האבטחה - כולל מגנומטרים או אמצעי בידוק אחרים - ויש מקומות מוסלמים בעולם כולל במכה ובמדינה ובמסגדים שבודקים בהם. זה לא השפלה, מישהו החליט לעשות מזה עניין. זה לא הירדנים, זה הפלסטינים והטורקים. שני שחקנים שמנסים לדחוק את הירדנים".

"פה, כשאנחנו מגיעים למסקנה שאנחנו צריכים לשים מגנומטרים ואנחנו מכירים את הרגישות, מן הדין היה לשלוח את נדב ארגמן - או אם היה ראש מל"ל, זה לא משנה - אל המלך הירדני לא אחרי מעשה, אלא לפני מעשה. לגייס את הערבים ובראשם הסעודים. היום הם איתנו, תראו איך הם מתנהגים באירוע הזה. ולגייס את האמריקנים, גם כדי להרחיק את הטורקים מהר הבית, כמו שארדואן מנסה להידחף לשם, וגם לתת מכה על הראש לפלסטינים, ולשכנע את הירדנים לתת להם גיבוי לשים את המגנומטרים בהר הבית", טוען שר הביטחון לשעבר.

יעלון מאשים את יריבו הפוליטי, נתניהו בכישלון ואומר כי הוא אחראי לעניין, "אם הוא סוגר את העניין של המגנומטרים עם השר לביטחון פנים ומפכ"ל המשטרה ולא מקיים על זה דיון רציני - והוא אמור להכיר את ההיסטוריה, הרי ההיסטוריה של הר הבית עקובה מדם, את חלק מהדברים הוא אמור להכיר אישית. מהומות מנהרת הכותל, למשל. מה שנקרא על ידם 'אינתיפאדת אל-אקצה'. הוא מכיר את כל האירועים שהיו, את אוקטובר 2015, הוא היה ראש הממשלה. ולכן היה צריך לקיים דיון רציני ולהתייחס לגורמים המקצועיים ובוודאי להכין את המהלך של המגנומטרים לפני שמניחים אותם. מה שקרה כאן זה שגם אכלנו את הדג המסריח וגם גורשנו מהעיירה, ובדרך שילמנו מחיר של דם".

לדעתו של יעלון צריך עכשיו לגייס את ארה"ב כדי להעמיד את ארדואן במקומו. "הוא מנהל מערכה על הר הבית, כולל כנסים באיסטנבול על 'אל-אקצה בסכנה', כולל פרובוקציות שמזכירות את מרמרה. אפשר לקרוא לזה כבר 'מרמרה 2'. מממן ארגונים שאני הוצאתי אותם מחוץ לחוק בירושלים, שעשו פרובוקציות בהר הבית".

"יש היום תיירות טורקית שכבר יש לה כינוי 'תיירות בלגן', מגיעים מוסלמים טורקים עם דגלי טורקיה שעושים בלגן בהר הבית. הוא (ארדואן) חבר בנאט"ו. אין עליו מנופים? גם אמריקנים, גם ישראלים. זה עניין של מדיניות ואסטרטגיה נכונה. לא ממקדים את זה במגנומטר", עוקץ יעלון.

לדבריו למרות הנזק שנגרם יש עוד מה לעשות, "כרגע ודאי שזה נזק, אבל צריך לפעול כדי לשקם אותו ולהפסיק את הדיון על המגנומטרים ולהפסיק את ההתבטאויות חסרות האחריות של חברי הקבינט ששכחו שיש להם אחריות קולקטיבית. חלקם מסנדלים את ראש הממשלה מימין עוד לפני הדיון. הם מודיעים מה תהיה עמדתם, שחלקם עכשיו מנתחים בדיעבד, כאילו הם צדקו, על המגנומטר. כן, אתם אחראים לכישלון. יש לכם אחריות קולקטיבית. מה אתם עכשיו חוגגים ועושים פה פוליטיקה?

"זו אחת הרעות החולות שגם היא שאלה של מנהיגות. למה ראש הממשלה לא לוקח שר כזה ומרחיק אותו מהקבינט לחודש או לחודשיים. מה, הוא יפרק את הקואליציה? ברגע שאתה לא מפגין מנהיגות, לא סותם את הפה לשר או שרה או חבר כנסת שמתבטאים כמו שמתבטאים על ראש שב"כ. מה זו ההתבטאות הזו? ראש השב"כ הזוי? אני מכיר אותו אישית, את נדב ארגמן. עם ישראל חב לו הרבה חובות, על הפעילויות המבצעיות שהוא עשה כל השנים בשב"כ. אומרים שהוא הזוי ובסוף שולחים אותו לטפל בעניין", תוקף יעלון.

גם הוא מאשים את נתניהו בהתקפלות ואומר "ודאי שזו התקפלות. לא צריך להיות מומחה ביטחוני כדי להבין את זה, את זה מבינים הילדים בגן הילדים. כשטיפש זורק אבן לבאר, אלף חכמים לא יחלצו אותה. במקרה הזה איכשהו... אבל יש עוד עבודה, זה לא נגמר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר