המנהל האזרחי מציג

נתונים מסעירים: קיים רוב ערבי בין הים לירדן

6.5 מיליון מוסלמים מול 6.44 מיליון יהודים בין הים לירדן - אלו הנתונים שסיפק בכיר המנהל האזרחי בשטחים. אחמד טיבי כבר צהל, אלא שאז התברר שישראל נשענת על... הלמ"ס הפלסטיני (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Sebi Berens/Abed Rahim Khatib - Flash90)

נתונים שמסר הבוקר (שני) סגן ראש המנהל האזרחי אל"מ אורי מנדס, אודות השוויון הדמוגרפי בין יהודים למוסלמים הגרים בין הים לירדן, מסעירים את המערכת הפוליטית.

לפי הנתונים שמסר סגן ראש המנהל האזרחי בדיון של ועדת החוץ והביטחון בנושא העיצומים של עובדי המנהל האזרחי, ביהודה ושומרון ורצועת עזה רשומים כ-5 מיליון פלסטינים - לא כולל פלסטינים ממזרח ירושלים. מנתוני הלמ"ס לשנת 2016, בישראל חיים 6.44 מיליון יהודים ו-1.52 מיליון מוסלמים, כך שבסך הכול חיים בין הים לירדן 6.5 מיליון מוסלמים.

יצוין, כי נתוניו של המנהל האזרחי נשענים על הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הפלסטינית, שנחשב בעיניו גוף די אמין.

יו''ר ועדת החוץ והביטחון, ח''כ אבי דיכטר (הליכוד) דרש בדיון ממשרד הביטחון לקבל את הנתונים במסמך רשמי, ואמר: ''אני לא זוכר שהפלסטינים הציגו מספר כזה. מדובר בנתון חדש לגמרי, משמעותי ומפתיע מאוד. אם הוא מדויק, הוא מפתיע ומדאיג. אם הוא לא מדויק אנחנו כמובן רוצים לדעת מה הנתון המדויק''.

כשאל"מ מנדס נשאל מהו היקף האוכלוסייה הפלסטינית המקבלת שירותים מהמנהל האזרחי ביו"ש, הוא השיב: "במרשם האוכלוסין הפלסטיני רשומים כיום כשלושה מיליון פלסטינים כתושבי יו"ש. אנו מעריכים שבפועל שוהה בשטח אוכלוסייה של 2.7-2.5 מיליון פלסטינים, גם בשל רישום נפטרים וגם בשל הגירה שמתקיימת לארצות העולם. כך למשל, פלסטיני שנולד בברזיל וחי שם כל חייו, עדיין רשאי להירשם במרשם האוכלוסין והפלסטינים מנפיקים לו דרכון".

דיכטר הגיב: ''כל סקר דמוגרפי לא מסוגל להציג בתוך 25 שנה גידול של פי 3 באוכלוסיה. ממיליון ל-3 מיליון, אין דרך לעשות את זה אלא בעלייה. צמיחה כזו יכולה לעניין את שיאי גינס''.

בעקבות פרסום הנתונים הללו אמר ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) "כיום יש אפילו יתרון קל לפלסטינים. החזון של ראש ממשלה ערבי הנראה כעת כרעיון הזוי הולך ומתקרב ואז זו תהיה מדינה שוויונית ודמוקרטית, ולא יהודית ודמוקרטית. זו מציאות של אפרטהייד המוחזק על-ידי שלטון צבאי. מי שחיסל את חזון שתי המדינות חייב להחליט: או מדינה אחת דמוקרטית עם שוויון זכויות לכולם, או מדינת אפרטהייד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר