המתקפה בלב סוריה

גיבוי מהבית הלבן: "לישראל יש זכות להגן על עצמה. הירי מסוריה - הוכחה שטראמפ צדק"

דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס התראיינה ל"פוקס ניוז" והעניקה גיבוי חד משמעי לישראל: "זה מראה שוב שהמשטר האיראני לא אמין. לישראל זכות להגן על עצמה" (פוליטי מדיני)

דוברת הבית הלבן שרה האקבי (צילום: שאטרסטוק)

"זה מראה שוב שהמשטר האיראני לא אמין. לישראל יש את הזכות להגן על עצמה" - כך אמרה הלילה (חמישי) דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס ל'פוקס ניוז' בהתייחסה למתקפה הישראלית נגד מטרות איראניות בסוריה בעקבות ירי שביצע כוח "קודס" של משמרות המהפכה לעבר רמת הגולן.

(צילום: פוקס ניוז. תרגום: ynet)

"אנחנו תומכים בישראל בכל המאמצים להגנה על עצמה. זו עוד תזכורת לכך שהנשיא עשה את הדבר הנכון כשהחליט לצאת מהסכם הגרעין עם איראן" אמרה סנדרס בראיון.

כזכור, מעט אחר חצות לילה ביצע גוח קודש האיראני ירי של לפחות 20 רקטות לעבר רמת הגולן - שיורטו על ידי "כיפת ברזל". לא היו נפגעים בישראל. הירי הגיע יממה לאחר שישראל הזהירה ממתקפה איראנית בשל זיהוי תנועות צבאיות חשודות במדינה.

בעקבות הירי מסוריה, מערכות האזעקה ביישובים שונים בגולן הופעלו ותושבים נכנסו למרחבים המוגנים. ערוץ "אל מיאדין" הלבנוני דיווח כי הירי האיראני התמקד במטרות צבאיות. "כל תגובה צבאית ישראלית תגרור פעולות גדולות ומשמעותיות יותר בעומק ישראל" אמרו בערוץ מפי מקורות.

בתגובה לירי, ביצע צה"ל תקיפה של עשרות מטרות איראניות בסוריה - ואף לראשונה לקח עליהן אחריות. בין היעדים שהופצצו: אתרי מודיעין איראניים המופעלים על ידי כוח קודס, מפקדות לוגיסטיות של כוח קודס, מתחם צבאי ומתחם לוגיסטי של כוח קודס בכיסוואה, מחנה צבאי איראני צפונית לדמשק, אתרי אחסנת נשק של כוח קודס בשדה התעופה "דמשק בין לאומי", מערכות ומוצבי מודיעין המשויכים לכוח קודס, תצפית, עמדות צבאיות ואמצעי לחימה באזור החיץ.

"כמו כן הושמד המשגר האיראני ממנו שוגרו הטילים לעבר ישראל הלילה" נמסר עוד מדו"צ. "חיל האוויר תקף נוכח ירי סוללות הגנה אווירית סורית, אשר ביצעו ירי על אף האזהרה הישראלית. בתגובה תקף צה"ל מספר מערכות יירוט אוויריות ( SA5 SA2 SA22 SA17) השייכות לצבא סוריה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר