תחקיר

כך רושש ראש-הממשלה את עמותת החסד החרדית

בשנת 2002, הגיע ראש-הממשלה, בנימין נתניהו למקסיקו סיטי, והיה הנואם המרכזי בערב התרמות שערך ארגון "לב מלכה". נתניהו דרש מ"לב מלכה" עבור יום של הרצאות 180 אלף דולר. ב"לב מלכה" לקחו את הסיכון, משום שהובטחו שההכנסות יגיעו ל-2 מליון דולר. ומה קרה במציאות? תחקיר (חדשות, פוליטי מדיני)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
בנימין נתניהו (ארכיון: פלאש 90)

מיליון שקל. זה הסכום שדרש ראש-הממשלה, בנימין נתניהו, עבור יום עבודה אחד לטובת עמותת החסד החרדית "לב מלכה".

הסכום הדמיוני הזה רושש את "לב מלכה" והביא אותה להתמוטטות כלכלית - כך עולה מתחקיר מקיף שמפרסם הבוקר "ידיעות אחרונות".

על-פי התחקיר, בשנת 2002 ביקשה "לב מלכה" הנחשבת לעמותה קטנה יחסית להגדיל את תזרים התרומות שלה. נתניהו, ששלוש שנים קודם-לכן סיים קדנציה ראשונה כראש ממשלה נחשב אז לנואם פופולארי ומבוקש. הוא נהג לגבות עשרות אלפי דולרים עבור הרצאה בודדת.

"לב מלכה" החליט לשכור את שרותיו. בעזרת נאום אחד מפיו של בנימין נתניהו, קיוו בעמותה, בעלי הון יפתחו את ליבם ויתרמו סכומים גדולים לטובת הפעילות.

לא היה די כסף לעמותה כדי לקחת את בנימין נתניהו כנואם, אבל החישוב היה פשוט: ההכנסות הצפויות מערב כזה יכולות להגיע ל-2 מליון דולר. במקרה כזה, הן יכסו את ההוצאה הגבוהה של 180 אלף דולר שיוענקו לנתניהו, ו"העודף" שישאר יסייע לעמותה לעוד שנים ארוכות.

בשנת 2002, נערך ערב לטובת "לב מלכה" במקסיקו סיטי, בנוכחות עשרות אילי הון יהודיים. בנימין נתניהו נשא נאום שובה לב, אך מסע ההתרמות נכשל לחלוטין: "לב מלכה" קיבלו ממסע ההתרמות ההוא רק 140 אלף דולר. היה זה הפסד כספי גדול, שהביא לגרעון של מליון שקל באותה שנה ולקשיים כלכליים שמלווים את "לב מלכה" עד היום.

ב"לב מלכה" סרבו להגיב לתחקיר. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "נתניהו היה אדם פרטי וקיבל שכר כמקובל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר