טראמפ לא עזר

ארה"ב: לא מרשים לפולארד לעלות לישראל

למרות הידידות המופגנת בין ראש הממשלה נתניהו לבין נשיא ארה"ב טראמפ, ארה"ב דחתה לאחרונה באופן רשמי את הבקשה לאפשר למרגל היהודי לעלות ארצה, על אף מצבו הבריאותי הרופף (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פולארד ורעייתו לאחר השחרור (צילום: הוועד לשחרור פולארד)

משרד המשפטים האמריקני דחה לאחרונה בקשה רשמית של ישראל, לאפשר לג’ונתן פולארד לעלות לישראל, למרות מצב בריאותו הרופף.

לפי חשיפת 'החדשות' הערב (רביעי), הנימוק האמריקני לסירב לאפשר זאת לפולארד, הוא חומרת המעשים בהם הוא הורשע.

הפרשנית המדינית של חברת החדשות, דנה ויס, דיווחה, כי ישראל ביקשה באופן רשמי לאפשר לאסיר המשוחרר המפורסם למצות את הדין בישראל, אך ארה"ב כאמור סירבה לכך בכל תוקף.

מתברר, כי במקביל לפניית ראש המממשלה בנימין נתניהו לידידו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבקשה לאפשר לפולארד להגיע ארצה, ישראל פעלה גם במישור הביורוקרטי והגישה בקשה רשמית למשרד המשפטים האמריקני, בתקווה להסכם מוסדר בין שתי המדינות.

פולאר בחוצות ניו יורק (צילום ארכיון: עיריית ירושלים)

כאמור לפני כמה שבועות הגיעה התשובה השלילית החד משמעית: משרד המשפטים האמריקני דוחה את בקשתה הרשמית של ישראל, בנימוק של חומרת המעשים והעבירות שביצע פולארד בשנות ה-80' של המאה הקודמת, כשריגל בארה"ב לטובת ישראל.

גם אזכור גילו ומצב בריאותו הרופף של ג'ונתן פולארד לא עזר, ככל הנראה משום שהממסד האמריקני מסרב לסלוח על הפרשה שכידוע העיבה בעבר מאוד על היחסים בין המדינות הידידותיות.

יודגש, כי ישראל טרם התייאשה מהענין, והמאמצים למען פולארד עדיין נמשכים בערוצים נוספים.

כזכור, בעת שהועסק כמנתח חומרי גלם מודיעיניים במודיעין של הצי האמריקני, לפני כמעט 40 שנה, ריגל פולארד לטובת ישראל - עד שנתפס ונשלח לכלא למאסר עולם.

לפני כשלוש שנים וחצי החליטה ועדת השחרורים האמריקאית כי פולארד ישוחרר ב-20 בנובמבר 2015, בתנאים מגבילים למשך חמש שנים, הכוללים איסור יציאה מחלק מסוים של העיר ניו יורק, ענידת אזיק אלקטרוני המנטר את מיקומו באופן תמידי, מעצר בית לילי, ניטור מתמיד של מחשבו בביתו ובמקום עבודתו, והימנעות מיצירת קשר עם התקשורת.

עד מאי 2017 הגיש פולארד לבית המשפט העליון בארצות הברית 3 ערעורים על האיסורים שהוטלו עליו, אך אלו נדחו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר