ברוב של קול אחד

ועדת הבחירות אישרה את התמודדות בן ארי; בניגוד לעמדת היועמ"ש

ועדת הבחירות של הכנסת אישרה הערב את התמודדותו של מיכאל בן ארי לכנסת ה-21, בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה. גם מועמדות איתמר בן גביר - אושרה (חדשות, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
איתמר בן גביר ומיכאל בן ארי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

ועדת הבחירות של הכנסת בראשות השופט חנן מלצר אישרה הערב (רביעי) את ההתמודדות של ד"ר מיכאל בן ארי ועו"ד איתמר בן גביר לכנסת ה-21. בן ארי אושר למרות עמדת היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדבליט לפסול את בן ארי.

ההצבעה התקיימה לאחר שעות ארוכות של דיון סוער בוועדת הבחירות, כשהשופט מלצר ביקש להימנע בהצבעה; בקשה בלתי שגרתית.

הנציגים שהתנגדו לפסילת בן ארי, היו אלו שמטעם המפלגות ש"ס, יהדות התורה, הליכוד, הבית היהודי וישראל ביתנו.

אלו שתמכו בפסילה - נציגי העבודה, הרשימה המשותפת, יש עתיד ומרצ. נציגיהן של כולנו והימין החדש לא נטלו חלק בהצבעה.

כעת, הנושא יגיע לפתחו של בית המשפט העליון בשבתו כבית דין גבוה לצדק, שיצטרך להכריע האם לצדד בעמדת היועמ"ש מנדלבליט, לדחות את החלטת הוועדה ולפסול את בן ארי, או לאשר אותו.

יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג הגיבה להתפתחות זו: "ההחלטה הפוליטית המביכה של ועדת הבחירות שהחליטה להתעלם מעמדת היועץ המשפטי ולהציל את הכהניסטים היא אות קלון על הכנסת. נגיש עתירה לבג"ץ".

ח"כ סתיו שפיר ממפלגת העבודה הודיעה כי תעתור לבית המשפט העליון "כדי שהכהניסטים, הגזענים והמסיתים בן גביר ובן ארי לא יוכלו להתמודד בבחירות לכנסת. אנחנו נדאג להרחיק את הגזענים האלימים והמסיתים הללו - ממשיכי כהנא שגם תנועת הליכוד השוותה בינו לבין חוקי הנאציים - מבית הנבחרים של המדינה היחידה של העם היהודי".

כזכור, אמש הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לוועדת הבחירות את עמדתו כי יש לפסול את מועמדותו של בן ארי לכנסת, בעילה של הסתה לגזענות.

היועמ"ש הסתמך על שורה של ציטוטים המלמדים באופן מובהק כי בן ארי מסית לליבוי יצרים שיטתי על יסוד לאומי-אתני נגד האוכלוסיה הערבית, באופן המביא איבה ומדנים ומעמיק תהום, קורא לשלילה אלימה של זכויותיה, ולביזויה השיטתי והמכוון.

הוא כינה אותם "אומה רצחנית", "בעלי אופי בוגדני ורצחני", אנשים שמבינים "רק כח", וכיוצא בזה. "מכלול מתמשך וחמור זה, מלמד כי יש הצדקה לפסילת בן-ארי, הכל על-פי ההגדרות המדויקות שקבעה הפסיקה", נימק היועץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר