בג"צ יכריע

ועדת הבחירות פסלה את התמודדות בל"ד

העתירה של 'הליכוד' ו'עוצמה יהודית' התקבלה: ועדת הבחירות המרכזית פסלה אמש את התמודדות מפלגת בל"ד לכנסת ה-21. הפסילה זקוקה לאישור בג"צ: "ביבי גזען" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ עיסאווי פריג' ממר"צ, אמש (צילום: נועם רבקין פנטון / Flash90)

וועדת הבחירות המרכזית לכנסת החליטה אמש (רביעי) לפסול את חברי מפלגת בלד מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-21. ההחלטה הגיעה בעקבות עתירה של מפלגת 'הליכוד' וסיעת 'עוצמה יהודית'.

במהלך הדיון טען עו"ד בן גביר בעד פסילת מפלגת בלד והציג שלל ראיות המצביעות על התמיכה בטרור של המפלגה ועל שלילת קיומה של המדינה כמדינה יהודית.

מרע"ם תע"ל נמסר בתגובה להחלטה: "ההחלטה לפסול את רשימת רע"ם - בל"ד הנה החלטה פוליטית, גזענית ופופוליסטית, שנועדה לפגוע בייצוג הפוליטי של האזרחים הערבים. ברור לנו שפאנל בו יושבות מפלגות גזעניות שלא רוצות לראות ערבים בכנסת יפעל לפסילתנו. רשימת רע"ם - בל"ד היא רשימה שמציגה מצע דמוקרטי ופועלת לקידום שוויון זכויות מלא לכל האזרחים.

"נפעל לבטל את סמכות וועדת הבחירות לפסילת רשימות ומועמדים, ונגיש הצעת חוק בנידון. נשקול להגיש עתירה לבג"ץ בעקבות ההחלטה. כבר עכשיו ברור שאין כל יסוד משפטי לפסילת הרשימה, וכל הטענות שהועלו בבקשות הפסילה אינן חדשות ונדונו בעבר בבג"ץ ונדחות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ברך על ההחלטה: "אושרה הצעת הליכוד לפסול את בל"ד מריצה לכנסת. מי שתומך בטרור לא יהיה בכנסת ישראל!".

ברשימה הערבית המשותפת חד"ש-תע"ל תקפו את ההחלטה: "הדה-לגיטימציה של הציבור הערבי ונציגיו הפוליטיים נמשכת. בראש מקהלת ההסתה עומד ראש הממשלה הגזען, אך לצערנו מפלגת ה'לא ימין ולא שמאל' בחרה לחבור לימין הקיצוני בניסיון לקושש קולות.

"הסימטריה המזויפת לא תעזור כאן: אין 'קיצוניים משני הצדדים', אלא יש מי שתומכים בשוויון ושלום ויש מי שתומכים בטרנספר וטיהור אתני. אנחנו נמשיך להיאבק ביחד נגד ניסיונות הימין להוציא אותנו מגבולות הלגיטימיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר