'שותף לחטאים'

החרדים שמצביעים לליכוד: "טירוף דעת, איבדו דעת תורה"

במפלגות החרדיות חוששים מאיבוד קולות לטובת 'הליכוד' והפובליציסטים מתריעים • גרילק: 'מורידים מקידוש ה'' • בניזרי: 'לא מבינים את המשמעות' • זילברשלג: 'אין תחליף למפלגות החרדיות' (פוליטי)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
נתניהו, גרילק, בניזרי וזילברשלג (צילום: באדיבות 'כאן', תומר נויברג, יונתן זינדל ואביר סולטן - פלאש 90)

ראשי המפלגות החרדיות חוששים מפני איבוד קולות מסיבי של חרדים, בדגש על צעירים, המתכננים להצביע עבור 'הליכוד' בשל חשש מאיבוד שלטון הימין, ובכך יגרמו להחלשת הנציגות החרדית בכנסת.

הרב משה גרילק, הרב שלמה בניזרי ודודי זילברשלג, מסבירים בשיחה עם 'כיכר השבת' על המשמעות של הצבעה למפלגה חילונית.

גרילק, עורך העיתון 'משפחה' מגדיר את ההצבעה החרדית למפלגת הליכוד "חמורה ביותר". לדבריו, "האנשים האלה לא מבינים את המשמעות של מה שהם עושים. אני מדבר כאן רק על הנזק שהם עושים לעצמם, באותו רגע הם מנתקים את עצמם מהאחריות הציבורית החרדית".

גרילק: "משפיע על הרוחניות של הילדים"

"אולי הוא חושב שהוא מציל את שלטון הימין, אבל הוא גם נהיה שותף לכל דבר עבירה שהם עושים. השרים של הליכוד שהיו אחראים לדוגמה לעבודות ולחילולי השבת בגשר יהודית, המצביעים שלהם אחראים לזה. אין דבר כזה להיות שותף רק באחוז אחד, ברוחניות זה אחרת. אתה נהיה שותף מלא, גם לכל החטאים שיש להם - ולא מדובר בצדיקים יסוד עולם...".

הרב גרילק (באדיבות כאן 11 - תאגיד השידור הישראלי)

הרב גרילק מציג טיעון נוסף נגד הצבעה למפלגת הליכוד, ובדבר הצורך להצביע דווקא עבור מפלגה חרדית. "החזון אי"ש אמר שהחשיבות העיקרית בהצבעה, הוא שיידעו כמה אנשים רוצים שהמדינה תתנהל על פי ההלכה. מבחינת החזון איש, לא משנה כמה חברי כנסת חרדים יש, אלא כמה אנשים הצביעו למפלגות החרדיות. אם יש מאה אלף מצביעים, אנחנו יודעים שיש 100,000 איש שרוצים שהמדינה תתנהל על פי דין תורה. אבל כל קול שחסר, הוא מוריד מקידוש ה' שלא יתברר לעיני הציבור כמה רוצים ללכת על פי תורה".

עוד הוא מוסיף, כי "בנוסף, זה גורם לזלזול בגדולי ישראל, מהדורות הקודמים ומהדור הזה, שמבקשים להצביע למפלגה חרדית". גרילק פונה אל המצביע החרדי השוקל להצביע למפלגה כללית ומזהיר כי "זה ישפיע על הרוחניות בבית שלך ועל ילדיך, אפילו שלא תספר להם שהצבעת ליכוד".

כתבת המגזין "חרדים מנתניהו" מתוך 'ישי ורבינא בכיכר'. צילום: חיים גולדברג עריכה: אריאל ליבא

הרב שלמה בניזרי, מתבטא בחריפות גדולה יותר נגד החרדים השוקלים להצביע עבור 'הליכוד'. "טירוף דעת שקורה בתוך הציבור שלנו. אנשים איבדו דעת תורה", אומר בניזרי המאשים: "הציבור שלנו גם נהיה יותר ימני בהשפעת התקשורת ובהשפעת ההתלהמות והם לא מבינים מספיק מה המשמעות של ההצבעה שלהם ביום הבחירות".

בניזרי: "הליכוד גרועים בדיוק כמו מרצ והעבודה"

בהסברו, חוזר בניזרי אחורה בזמן. "בכלל להצביע, לאדם שקורא לעצמו חרדי, צריך לדעת שמלכתחילה היה דיון בין גדולי ישראל האם בכלל להשתתף בהצבעה לכנסת או לא. ההכרעה הייתה שבסופו של דבר כן נכנסים בבחינת "המציל מזוטו של ים" למרות שיש שם גם חקיקה חילונית והכל, אבל נצליח להציל משהו למען עולם התורה".

"זאת אומרת שמלכתחילה כל ההצבעה הוא רק בדיעבד אבל ברגע שיש לנו מצווה של 'ועשית ככל אשר יורוך', זה דאורייתא. עכשיו, ברגע שבן אדם מצביע, מה המשמעות שלל הצבעה שלו? שהוא נותן כוח עבור המפלגה שהוא מצביע. כשבן אדם מצביע עבור המפלגות החרדיות, אז הם בונים מקוואות, הם עושים תורה, הם משיגים תקציבים וגם אם קדנציה שלמה הם לא הצליחו להשיג שום דבר, אין לי בעיה. הם הצליחו לפחות לשמור על מה שקיים".

הרב בניזרי (צילום: Yonatan SindelFlash90)

כהוכחה לדבריו מספר בניזרי, "שמעתי את איילת שקד אומרת באחד הכנסים שלהם, שיש להם הרבה רצון לשנות במדינה ולהעביר חוקים חילוניים, אבל יש להם בעיה אחת כי כאשר מגיעים החרדים ויושבים בתוך הממשלה הם מצליחים לבלום את הכל. וזה בדיוק העניין. בן אדם שמצביע למפלגות החרדיות יש לו חלק בכל העשייה".

מוסיף בניזרי, "מרן הרב עובדיה היה מתאר את זה בשפה הציורית שלו שבן אדם מגיע לעולם העליון ואומרים לו אתה בנית מקווה. הוא עונה להם אני? לא היה לי שקל, אומרים לו נכון, אבל הצבעת לש"ס, הצבעת ליהדות התורה, והם בנו מקוואות ובתי כנסיות ואתה יש לך חלק בזה. לכן, חשוב לנו לתת כוח למפלגות החרדיות כדי שיהיה לנו יותר כוח במשא ומתן הקואליציוני, יהיה לנו יותר כוח לאיים ויראו בנו כוח פוליטי ולא רק סרח עודף. יהיה לנו יותר תפקידים, יותר משרדי ממשלה.

בניזרי מתקשה להבין את האנשים החושבים "אני יצביע למפלגות החילוניות והם יטפלו לנו בכל הבעיות". בניזרי, שכיהן בעבר כשר מזכיר, "אני הייתי שם 17 שנה, מי שחושב שהליכוד היא מפלגה דתית הוא טועה. הם גרועים בדיוק כמו מרצ ומפלגת העבודה. אני הייתי שם בשנים שהם היו באופוזיציה ואנחנו היינו בקואליציה, הם נלחמו בכל קודשי ישראל לא פחות ממרצ. הם אולי יותר נחמדים יותר בגישה שלהם, אולי יש להם יותר מסורת, אבל הם תלמידים של ז'בוטינסקי שהיה אנטי דתי.

"אני עוד זוכר את הממשלה שהקים שרון עם טומי לפיד ואת כל הגזירות של הביטוח הלאומי והכל, והיה את ממשלת לב"ן או נב"ל של נ'תניהו, ב'נט, ל'פיד ל'בני ותראו מה הם עשו כשהחרדים לא היו שמה".

הוא מנצל את הבמה לפנות לקוראים: "לכן אני זועק ממעמקי ליבי לכל הציבור היקר: תפסיקו להתנהג כמו מטומטמים. מה אתם הולכים להצביע לחילונים? החילונים ידאגו לכם? למה אתם צועקים כל היום "ארץ ישראל". מה נהיינו מיזרוחניקים? ממתי ארץ ישראל קודמת לעם ישראל ולתורת ישראל? אנחנו הולכים לפי דעת תורה, לא ימין ולא שמאל".

זילברשלג: "רק החרדים יגנו על האינטרסים של החרדים"

דודי זילברשלג, סבור אף הוא כי בבחירות הקרובות יהיו חרדים רבים שיצביעו עבור הליכוד. "לפי דעתי, הסכנה היא גדולה מאוד כי המציאות החדשה של הסקרים בעד גנץ, מחדדת את הפחד הנוראי מפני ממשלת שמאל".

דודי זילברשלג (צילום: Abir Sultan/Flash 90)

לדבריו, "הח"כים החרדים הם הכי אטרקטיביים בכנסת ומביאים הכי הרבה הישגים, ועדיין, הציבור החרדי לא מעריך אותם בגלל כל מיני בעיות סקטוריאליות פנימיות ובגלל כל מיני התנהלויות של חלקם. לא רוצה להכליל, אבל הדומיננטיים שבהם בוודאי, וזה יוצר מצב שלא כולם מצביעים אוטומטית וזה בהחלט מקום לחרדה".

זילברשלג מפתיע באומרו, "אני ידוע כמבקר גדול של הפוליטיקה החרדית, אבל אני חושב שאין לה תחליף. אני חושב שכל זמן שהמפלגות החרדיות מייצגות את הציבור החרדי, צריכים לתת להם את מלוא הכוח אפילו שאנחנו לא אוהבים את הנציגים, ולא משנה לאיזה מפלגה חרדית מצביעים, אבל לסיכומו של עניין, מי שיגן על האינטרסים החרדים יהיו אך ורק הח"כים החרדים, למרות שבחלק ממאבקי הדת הם הורידו פרופיל מסיבות מוצדקות יותר או פחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר