דרמה פוליטית

ברגע האמת: אבי גבאי יצטרף לממשלת נתניהו?

מפלגת העבודה קיבלה הצעה להצטרף לקואליציה, ובכך לייתר את הקדמת הבחירות תוך השארת ליברמן בקואליציה. אבי גבאי שקל בחיוב, אך בסוף החליט לדחות את ההצעה (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Flash90)

האם ברגע האמת, יהיה זה אבי גבאי, שהצהיר במהלך הבחירות כי לא יצטרף לממשלת נתניהו, האיש שימנע את הקדמת הבחירות?

'הליכוד' העביר הצעה למפלגת העבודה להצטרפות לממשלה, בתמורה לארבעה תפקידי שר. לפי הדיווחים, בתוך המפלגה, קיימים חילוקי דעות כיצד להיענות להצעה, אך בסופו של דבר, דחה גבאי את ההצעה.

לפי דיווחו של עמית סגל ב'החדשות', ההצעה כוללת את משרד האוצר, אך במפלגת כולנו כבר הבהירו כי אם משה כחלון לא יישאר במשרד האוצר - לא יצטרפו לקואליציה.

דיווחים אחרים גורסים כי כעת הציע נתניהו את תיק הביטחון לאבי גבאי, ולמנות את טל רוסו לסגן שר הביטחון.

במקביל, הבטיח נתניהו שלא לקדם את חוקי החסינות ואת ביטול חוק בוררות חובה הפוגע בוועדי העובדים וההסתדרויות.

ל'כיכר השבת' נודע כי במהלך הפגישה עם ראשי הסיעות החרדיות, דיבר ראש הממשלה נתניהו על האפשרות של אבי גבאי וטל רוסו שיערקו מהעבודה.

החרדים הגיעו למשכן וקיבלו את ההודעה על החלטת גבאי לדחות את ההצעה.

בהודעתו מסר גבאי: "במהלך החודש האחרון מפלגת העבודה קיבלה מספר הצעות להשתלב בממשלה".

"ההצעה האחרונה מאמש כללה התחייבות לחבילת צעדים לשמירה על הדמוקרטיה, לרבות ביטול חקיקת פסקת ההתגברות, החסינות, חוקים פרסונלים ועוד".

גבאי עדכן: "חברי הסיעה דנו בהצעה והחלטנו שלא לקבל את ההצעה. עמדתנו נותרה שאין מקום לבחירות נוספות ועל הנשיא לתת את המנדט להרכבת הממשלה לחבר הכנסת בני גנץ".

דוברו של ראש הממשלה מסר: "אין תגובה".

מסביבת נתניהו נמסר: הועברה היום שוב הצעה למפלגת העבודה כדי שתצטרף לממשלה. ההצעה כוללת ארבעה תיקים. אבי גבאי מסרב להתייחס בשלב זה להצעה.

בינתיים, ח"כים במפלגת העבודה מתנגדים פומבית.

עמיר פרץ צייץ: "לא אנחנו נהיה גלגל ההצלה של נתניהו. ‏לא נכנס ולא נשב בממשלתו. כל אפשרות אחרת היא הפרה של כל מה שהבטחנו לציבור. מה שהבטחנו נקיים".

איציק שמולי מסר: "הבטחנו בבחירות שלא נשב עם נתניהו. הבטחות יש לקיים. אין לי שום כוונה לכהן בממשלה תחת בנימין נתניהו עם כתב אישום ולספק חומת מגן לשחיתות. אני קורא גם לחבריי לדחות לאלתר את ההצעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר