הו, הצביעות

כשהשמאל שלח מצלמות לקלפיות החרדים

"בריונים עם מצלמות מפחידים מצביעים"? "בחירות כמו בעולם השלישי"? מתברר שתיעוד בוחרים ליד הקלפי, הוא כשר וראוי - ככל שהוא נועד להפחיד חרדים • צוללים לארכיון (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אהוד ברק, כראש ממשלה (צילום ארכיון: לע"מ)

יום הבחירות יהיה מתוח במיוחד; השמאל יתגייס בתחושת חירום כדי להדיח את בנימין נתניהו מתפקידו כראש הממשלה, האווירה ברחוב נפיצה ומתוחה כפי שלא היתה שנים רבות ועולה יוזמה פוליטית לצלם את המצביעים בקלפיות בהן קיים חשש לזיופים.

לא. זה לא תיאור הימים הללו, ערב הבחירות לכנסת ה-22. זהו שחזור מדויק של קיץ 1999, בתום כהונת ממשלתו הראשונה של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו.

ההבדל העיקרי בין אז להיום - 20 שנה אחרי - הוא חילופי התפקידים: היו אלו אנשי מפלגת השמאל המרכזית, 'העבודה' ('ישראל אחת' בשמה הזמני), חבריו של היו"ר אהוד ברק, שיזמו את תיעוד יום הבחירות בקלפיות של ה...חרדים, מחשש לזיופים.

נתניהו נגד השמאל, בסערת 'חוק המצלמות', היום (צילום: דוברות)

וכך תיאר זאת בספרו 'חרדים בעמ' העיתונאי שחר אילן: "התארגן כוח התערבות של 900 יוצאי יחידות מובחרות. אלה שוטטו בין הקלפיות, מוכנים להגיש עזרה במקרה הצורך. החרדים רתחו מכעס על הידיעות שהשמאל שולח אליהם יוצאי סיירות, אבל זה גם יצר את אפקט ההרתעה הדרוש".

"מערך שהקימה 'ישראל אחת' כלל אנשי משטרה בכירים בדימוס, ששימשו אנשי קשר עם המשטרה. בירושלים למשל מילא את התפקיד הרגיש מפקד מחוז ירושלים לשעבר, ניצב חיים אלבלדס. ביום הבחירות דרשו חברי הקלפי הקיבוצניקים ממצביעים חרדים להסיר משקפיים, להוריד את המגבעות ולחזור על מספרי תעודות הזהות שלהם".

"דוברים חרדים טענו שהיו גם מקרים שבהם משכו חברי קלפי חילונים (לגברים) בפיאות, כדי לוודא שהן אמיתיות, ודרשו (מנשים) להוריד את הפיאות הנוכריות. ח"כ אברהם רביץ טען שראשי מפלגות השמאל הורו לשבש את ההצבעה בקלפיות החרדיות כדי ליצור מהומות ולהביא לפסילת קולות".

עמדתו של ברק על מצלמות בקלפיות, בבחירות הנוכחיות (צילום מסך)

והיום, כשמדובר על מיזם הצבת מצלמות מטעם הליכוד, בקלפיות בישובים הערביים, מתנגד לכך השמאל בכל כוחו. כך הגיב אותו אהוד ברק, איש 'המחנה הדמוקרטי', למהלך המדובר: "החשוד מבלפור שולח בריונים עם מצלמות להפחיד מצביעים ערבים בקלפי! ככה נראות 'בחירות חופשיות' בעולם השלישי".

כך גם תנועתו של ברק הודיעה, לקראת ההצבעה מחר בכנסת על 'חוק המצלמות': "נלחם בהחלטה זו בכל הכוח. לא ניתן להם לגנוב את הבחירות. נפגין מול הכנסת, במחאה".

מצאו את ההבדלים...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר