"למנוע שיבושים מכוונים"

'כחול לבן' מגבירים את הפיקוח על ספירת הקולות בוועדה

במפלגת 'כחול לבן' הזעיקו את יו"ר הסיעה ח"כ אבי ניסנקורן כדי שיפקח מקרוב על ספירת הקולות בוועדת הבחירות המרכזית. לאחר ספירת 93% מהקולות - שוב שינוי במפת המנדטים (אקטואליה)

ספירת קולות. ארכיון (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

ספירת הקולות: במפלגת 'כחול לבן' הזעיקו הערב (שלישי) את יו"ר הסיעה ח"כ אבי ניסנקורן כדי שיפקח מקרוב על עבודת ועדת הבחירות המרכזית במהלך ספירת הקולות, "להבטיח שהספירה מתבצעת באופן תקין וללא שיבושים מכוונים".

ההחלטה התקבלה לאחר הפרסום של מיכאל שמש ב'כאן 11' על-כך שראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום את בכירי 'הליכוד' ודן עמם בפעילות ועדת הבחירות כאשר אמר להם כי "אסור לתת להם לגנוב את הבחירות".

לפי הדיווח, הזעם של נתניהו נגד הוועדה הוא בעקבות כך שחלק מהבקשות של 'הליכוד' מהוועדה, לא התקבלו.

בעקבות כך, כאמור, הודיעו ב'כחול לבן' כי "לאחר שהתברר הערב כי נתניהו הנחה את נציגי הליכוד להתערב ולהפעיל לחצים במסגרת הליך ספירת המעטפות הכפולות, הנחה יו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') בני גנץ, להגביר את הפיקוח מצד נציגי כחול לבן בוועדה.

כך סופרים את "קלפיות הקורונה" (צילום: ועדת הבחירות המרכזית)

"בעקבות זאת הוזעק כעת לכנסת יו"ר הסיעה, ח"כ אבי ניסנקורן, כדי לפקח מקרוב על עבודת ועדת הבחירות המרכזית, וזאת על מנת להבטיח שהספירה מתבצעת באופן תקין וללא שיבושים מכוונים".

הלילה, במשכן הכנסת, תחל ועדת הבחירות המרכזית לספור את המעטפות הכפולות. מחר, תמשיך הוועדה בבדיקתן של כמה עשרות קלפיות שנמצאו בהן בעיות ובשל כך, הקולות שבהן טרם נכללו בתוצאות האמת.

ועדת הבחירות עדכנה כי עד כה נספרו ופרסמו תוצאות מ- 10,552 קלפיות שהם 99.5% מסך כל הקלפיות (10,631), בהם הצביעו 4,251,835 מצביעים, כך שנשארו 55 קלפיות לספור - לא כולל המעטפות הכפולות.

לאחר ספירת 93% מהקולות, שוב חלה תזוזה במפת המנדטים: הליכוד עם 35 מנדטים, כחול לבן - 32, הרשימה המשותפת - 16, ש"ס - 10, יהדות התורה - 7, העבודה-גשר-מרצ - 7, ישראל ביתנו - 7 וימינה - 6.

בעקבות כך גוש הימין עומד כעת על 58 מנדטים וגוש השמאל עומד על 55 מנדטים. יצוין כי ככל שהספירה תתקדם ייתכן ויחולו שינויים נוספים.

בתוך כך, עקיבא נוביק דיווח ב'חדשות 13' כי 'הליכוד' פועלים לשכנע ח"כים מגוש השמאל לערוק בכדי לאפשר הקמת ממשלה, בשל כך הם פנו היום לחבר-הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, והציעו לה את תיק הבריאות לצד תמיכה באביה, השר לשעבר דוד לוי, לתפקיד נשיא המדינה.

עוד דיווח נוביק כי גם עמיר פרץ, יו"ר 'העבודה', קיבל הצעה דומה לקידומו לתפקיד נשיא המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר