לקראת המכרז

ארה"ב לישראל: למנוע מהסינים גישה ל-5G

האמריקאים דורשים מישראל למנוע מחברות סיניות להתמודד במכרז לבניית רשת הסלולר החדשה של ישראל, הן מחשש לריגול והן מחשש לשליטה סינית על תשתיות בישראל (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מזכיר המדינה האמריקאי בביקורו בישראל בשבוע שעבר (צילום: לע"מ)

המתיחות בין ארה"ב לסין מחלחלת גם לישראל, כשהאמריקאים דורשים מישראל למנוע מחברות סיניות לקבל גישה לתשתיות 5G שמותקנות בישראל בימים אלו גם אם אלו ייתנו את המחיר הנמוך ביותר במכרז.

בשבוע הבא אמור להתקיים מכרז שמאפשר לחברות זרות להשתתף בפרויקט התשתית הגדול, אך שגריר ארה"ב בישראל, דייויד פרידמן, פגש אתמול (שלישי), את שר התקשורת החדש, יועז הנדל, ודרש כי הסינים לא יוכלו להשתתף במכרז.

בין ישראל לארה"ב יחסים חמים במיוחד, וישראל לא צפויה לסכן אותם, כך שהסבירות שבישראל יענו לבקשה תוך ניסיון גם לרצות את הסינים איתם גם יש יחסים כלכליים חיוביים בשנים האחרונות עם השקעות ענק של הסינים.

אל העמדה האמריקאית הצטרפו גם גורמים ביטחוניים שהמליצו לראש הממשלה להימנע מלהכניס את הסינים לישראל לצורך הקמת התשתית הסלולרית, שכן החשש הוא שהדבר יכול לשמש את הסינים לרגל אחר ישראל.

כזכור, השבוע פורסם, כי ישראל מנעה לאחר לחץ אמריקאי בהובלת מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפיאו שביקר בישראל בשבוע שעבר, מחברה סינית לזכות במכרז לבניין מתקן ההתפלה "שורק". ועדת המכרזים של משרד האוצר הודיעה כי חברה ישראלית זכתה במרכז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר