בצל איומי ההדחה

ח"כ שאשא-ביטון מכנסת את ועדת הקורונה

ועדת הקורונה של הכנסת, בראשות ח"כ יפעת שאשא-ביטון, תתכנס בשעה 12:00, לדיון בהגבלות, וזאת בצל איומי הדחתה של יו"ר הוועדה. גנץ הודיע כי פועל למנוע את הפיטורין (בארץ)

ח"כ יפעת שאשא-ביטון (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)

ועדת הקורונה של הכנסת, בראשות ח"כ יפעת שאשא-ביטון, תתכנס היום (ראשון) בשעה 12:00, לדיון בהגבלות החדשות שעליהן החליטה הממשלה, וזאת בצל איומי הדחתה של יו"ר הוועדה בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ההחלטה להדחתה התקבלה לאחר שהתברר כי שוב שאשא-ביטון לא מתכוונת להתיישר עם החלטות הממשלה באשר לסגירת חדרי הכושר והבריכות הציבוריות.

לא מעט ח"כים בקואליציה חשים באי נוחות מההחלטה להדיח את יו"ר הוועדה שכן זהו צד שמשמעותו רמיסת עבודת הכנסת לאור כך ששאשא-ביטון עושה את תפקידה הפרלמנטרי ומבקשת נתוני הדבקה במקומות אותן החליטה הממשלה לסגור.

יו"ר 'כחול לבן', ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, אמר אמש בישיבת סיעת המפלגה כי "אני חושב שנכון שוועדת הקורונה תקבל את החלטות הממשלה בנושא הקורונה, ולצד זאת אנחנו חייבים לכבד את תפקידה של הכנסת. אני פועל כדי למנוע את פיטוריה של שאשא-ביטון ואני מקווה שנימנע מהצעד הזה".

כזכור, גם בשבוע שעבר, כאשר יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר איים להדיח אותה מהתפקיד, ב'כחול לבן' התייצבו לצדה והביעו התנגדו למהלך.

יצוין כי בסיעות ש"ס ויהדות התורה טרם הביעו עמדה באשר להדחתה של שאשא-ביטון.

במידה והליך ההדחה יצא לפועל הרי שלשם כך דרוש כינוס של ועדת הכנסת, הנמצאת בידי 'כחול לבן'. רק כאשר יימצא רוב להדחה, תצביע ועדת הכנסת על מחליף לראשות הוועדה.

ח"כ גדעון סער גיבה את שאשא-ביטון וכתב כי "האיומים על ח"כ שאשא-ביטון מיותרים. היא אינה שואלת את השאלות לבדה. יש ויכוח עקרוני וחשוב האם נתוני התחלואה מצדיקים את החרפת הפגיעה בכלכלה ובפרנסה. ויכוח זה לא יוכרע באיומים. יש להציג נתונים, ככל שיש כאלה, ולשכנע את הכנסת ואת הציבור. הממשלה מכהנת מכוח אמון הכנסת, ולא להפך".

שאשא-ביטון אמרה בתגובה לאיומי הדחתה כי "אני חברה בקואליציה ומכבדת את החלטות הממשלה. חלק מרכזי מעבודת הכנסת הוא לבקר את עבודת הממשלה ואם יש טעויות - צריך לתקן. תפקידי הוא לבחון את הדרך הנכונה ביותר להיאבק בנגיף, לשמור על בריאותם הנפשית והפיזית של האזרחים ולהציל את פרנסתם של רבבות עובדות ועובדים. באתי למטרה אחת - לשרת את עם ישראל. אם איאלץ לשלם בעבור זה מחיר אישי - אקבל את זה באהבה".

הוועדה תדון בין היתר בסגירת מכוני הכושר והמסעדות, כאשר סגירת המסעדות נדחתה ליום שלישי בשעה 05:00 בבוקר. לעומת זאת, החלטת הממשלה על איסור התקהלות של יותר מעשרה אנשים במקום סגור ושל יותר מעשרים אנשים במקום פתוח - למעט מקומות עבודה ומשפחות גרעיניות, לא צריכה את אישור הוועדה.

באשר להחלטת הממשלה להטיל סגר החל מסוף השבוע הקרוב מהשעה 17:00 ביום שישי ועד השעה 05:00 בבוקר ביום ראשון, נדרשת לכך חקיקה בכנסת, שתכלול את חופי הים והקניונים.

נתניהו מצדו פועל כדי לקדם במהירות את החוק. במהלך הלילה הוא קיים שיחה עם יו"ר הכנסת יריב לוין, שר הבריאות יולי אדלשטיין וסגנו יואב קיש, היועמ"ש אביחי מנדלבליט, ראש המל"ל מאיר בן שבת ויו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר, וזאת במטרה לסיים את חקיקת החוק - עוד השבוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר