עוד מתנה מטראמפ

ההכרה האמריקאית בירושלים מקבלת חיזוק

מהיום יכולים אזרחי ארה"ב שנולדו בירושלים לכתוב במסמכים הרשמיים "מקום לידה: ישראל" זאת כחיזוק להכרה האמריקאית בירושלים ביוזמתו של הנשיא דונלד טראמפ (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בטקס העברת השגרירות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר ההכרה הרשמית של ארה"ב בירושלים כבירת ישראל, שהוכרזה על ידי הנשיא טראמפ בתחילת כהונתו והעברת השגרירות לאחר מכן, הודיעה היום מחלקת המדינה האמריקאית, פחות משבוע לבחירות לנשיאות על צעד נוסף בתהליך: אזרחים אמריקאים שנולדו בירושלים יוכלו מהיום לשנות את מקום הלידה שלהם במסמכים הרשמיים של ארה"ב ל"ישראל".

מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפיאו הסביר כי ההחלטה בינתיים עומדת כלפי ירושלים בלבד אך לא כלפי רמת הגולן, למרות שארה"ב הכירה בריבונות ישראל בגולן כבר בשנה שעברה.

"ארה"ב מכירה בירושלים בירת ישראל ובמקום מושבה של הממשלה הישראלית, אך ממשיכה לא לנקוט עמדה בנוגע לגבולות ריבונותה של ישראל בירושלים, הנושא הזה נשאר למו"מ סופי בין שני הצדדים", אמר מזכיר המדינה.

עוד אמר פומפיאו, כי "ארה"ב מחויבת עמוקות לסייע בהגעה להסכם שלום קבוע. חזון השלום של הנשיא מספק דרך ריאליסטית וברת השגה לשלום. אני קורא לפלסטינים לבוא לשולחן המו"מ ולשאת ולתת".

כזכור, בעבר פסק ביהמ"ש העליון בארה"ב כי אין לכתוב על ירושלים "ישראל" וההכרה של טראמפ בירושלים הייתה זו ששינתה את פני התמונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר