ברגע האחרון

החוק לפתיחת מלונות באילת וים המלח ירד

רגע לפני שאושר במליאת הכנסת, שר הבריאות הודיע כי הוא מסיר את החוק שהיה מאפשר פתיחת מלונות בים המלח ואילת: "הולך שבי אחר יועצי תקשורת ומתנהג בכוחנות" (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
המהומה במליאה, הערב (צילום: דני שם טוב)

תושבי אילת חיכו לאישור הזה כמו אוויר לנשימה נוכח קריסתם הכלכלית, אבל ההצעה שניסתה למצוא פתרון הגיוני למצוקה הכלכלית מחד והבריאותית מאידך נפלה דקות לפני ההצבעה.

במסגרת ההצעה, הערים אילת וים המלח היו עתידים לזכות לסעיפים מקלים יותר, במה שכונה חוק "איי התיירות", זאת כדי להציל את הענף הקורס. הצעת הממשלה ומשרד הבריאות הגיעה לוועדת החוקה, כפי שכל חוק העוסק בקורונה מגיע, ושם הורחבו סעיפיה.

אך הערב (שני), דקות לפני שהחוק עלה במליאת הכנסת והיה צפוי לעבור בתמיכת רוב הח"כים, הודיע שר הבריאות, יואל יולי אדלשטיין, כי הוא מושך את הצעת החוק המדוברת.

יושב ראש ועדת החוקה, חבר הכנסת יעקב אשר, תקף את שר הבריאות: "מצער שמשרד הבריאות הולך שבי אחר יועצי תקשורת ומתנהג בכוחנות שלוקחת את אילת כבת ערובה במאבקי אגו שאינם רואים את טובת העיר וענף התיירות. כפי שראש העיר אילת אמר בוועדה, החוק ללא ההסתייגויות שהעברנו בוועדה לא יוכל לסייע לעיר. חבל שמשרד הבריאות מסרב להכיר בסמכות הכנסת לחוקק ומשך את החוק". סיעת "יש עתיד-תל"ם" הוציאה הודעת גינוי: "המציאות הזו בה מאבקים פוליטיים פוגעים באזרחים חייבת להיפסק".

שר הבריאות יולי אדלשטיין הדף את ההאשמות ואמר: "חברי כנסת פופוליסטים לקחו את אילת כבת ערובה לגחמות שמסכנות את שלום הציבור. אמרתי מראש שלא אאפשר לנצל זאת כדי להביא להפקרות בריאותית. אחזיר את הצעת החוק בתנאים שלא יסכנו את תושבי אילת ואת תושבי יתר המדינה. הגל הפופוליסטי העכור הזה צריך לעבור מהעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר