ממשלה קפואה

בקרוב: ישראל תישאר ללא שרי משפטים ותקשורת

בתוך חודשיים וחצי ישראל צפויה להיות ללא שר משפטים וללא שר תקשורת, וזאת בשל הסכמי האחדות שנחתמו בעת הקמת הממשלה, כך שבני גנץ תלוי כעת לחסדיו של נתניהו (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בני גנץ (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

ממשלה קפואה: לפי המסתמן כעת, בתוך חודשיים וחצי ישראל צפויה להיות ללא שר משפטים וללא שר תקשורת.

בהסכם ממשלת האחדות נקבע כי לכל צד בממשלה יהיה ראש ממשלה משלה. יו"ר 'כחול לבן', בני גנץ, הוא ראש הגוש השמאלי, ומשכך הוא יכול למנות שרים ולפטרם.

במסגרת הנטישה ההמונית של חבריו למפלגה, ראש הממשלה החליפי פיטר את יועז הנדל מתפקיד שר התקשורת ואת אבי ניסנקורן מתפקיד שר המשפטים - ומינה את עצמו לממלא מקום השר במשרדים אלו, מכיוון שהממשלה קפואה ולא מאשרת מינויי קבע.

אלא שע"פ פרסום בגלי צה"ל, עד 1 באפריל גנץ ייאלץ לעזוב את שני התפקידים הללו - וישראל תישאר ללא שר משפטים ושר תקשורת, אפילו לא כממלאי מקום. הסיבה היא משפטית גרידא: תפקיד ממלא מקום נקבע לשלושה חודשים בלבד, ובהקמת ממשלת האחדות לא תוקן עניין זה.

כעת גנץ נתון לרצונותיו של נתניהו, לפי שמינויים קבועים צריכים לעלות בהסכמת שני הצדדים לשולחן הממשלה ורבים מהתפקידים החשובים במדינה עדיין תקועים (מפכ"ל, פרקליט המדינה, מנכ"ל משרד האוצר ועוד רבים). נתניהו, שמנהל כידוע משפט, לא צפוי לאשרר את המינויים הללו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר