רגעי הדרמה

שעות לסגירת הרשימות - דילים ופרישות • עדכונים שוטפים

תזוזות ודרמות של השעות האחרונות, במרכז ובקצוות השונות של המערכת הפוליטית, לקראת המועד האחרון להגשת הרשימות שיתמודדו בבחירות לכנסת ה-24 • עדכונים שוטפים, ושידור חי (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ב בשבט תשפ"א | 04.02.21
הכניסה לוועדת הבחירות המרכזית (באדיבות המצלם)

בעוד שעות ספורות, בחצות הלילה, תיסגר ועדת הבחירות המרכזית בפני מי שיהיה מעונין להגיש רשימת מועמדים שתרוץ בבחירות הללו.

כמו כן, עד השעה 22:00 חובה על נציגי המפלגות השונות להגיע למקום התכנסות הוועדה, במשכן הכנסת, כדי שיכולו להגיש את רשימותיהם.

בשל כך, עד אז, בשעות הקרובות, ייסגרו כל הדילים, הפיצולים והאיחודים במרכז ובקצוות המפה הפוליטית. 'כיכר השבת' כאן, עם עדכונים שוטפים מכל הזירות.

23:00 - 'הציונות הדתית' (סמוטריץ' ובן גביר) הגישה את רשימתה, וראשיה אמרו: אנו מציגים מגוון של בני ובנות הציונות הדתית, "כי יש לנו דרך ואחריות".

22:39 - אחרי הגשת רשימתו, איים יו"ר 'המשותפת' איימן עודה, בעקבות הירי השגוי של בלשי המשטרה באזרח הערבי: "נסגור את צומת איילון עוד לפני הבחירות. לא ניתן לחיים להיות נורמליים, בזמן שלנו אין חיים נורמליים".

22:11 - הסתיים המתח בימין, בהודעה דרמטית של 'הבית היהודי': המפלגה הודיעה כי לא תתמודד עצמאית לכנסת הבאה, אלא תתמוך ב'ימינה' של בנט. היו"ר חגית משה, כך הובטח, תמונה לשרה בממשלה הבאה.

22:01 - מפלגת העבודה הגישה את רשימתה. היו"ר, ח"כ מרב מיכאלי, אמרה: "אני גאה לעמוד בראש הרשימה המצוינת הזו".

21:58 - הליכוד הגיש את רשימתו, וחשף כך את השריונים הסופיים, חוץ מאורלי לוי ואופיר סופר שכבר פורסמו: גלית דיסטל אטבריאן במקום העשירי, יאיר גבאי 36, נאיל זועבי 39 ובוריס אפליצ'וק במקום ה-40.

21:52 - השרה אורלי לוי אבקסיס, שערקה בחזרה מהשמאל לימין, שוריינה לבסוף במקום ה-26 בליכוד.

21:37 - מועמד 'הציונות הדתית' איתמר בן גביר, נחסם בידי פעיל של 'הרשימה המשותפת', ואנשיה התגרו בו בצעקות "כהנא מת".

התקרית בכנסת (צילום: עטרה גרמן בטוויטר)

21:17 - חבר הכנסת אופיר סופר מ'האיחוד הלאומי', ישוריין במקום ה-28 בליכוד - התמורה שהבטיח יו"ר התנועה נתניהו לסמוטריץ' על איחודו עם בן גביר.

21:03 - אחרי הסכם הבוררות: נציגי יהדות התורה - אגודת ישראל ודגל התורה - הגישו את רשימת מועמדיהם לכנסת ה-24.

20:55 - 'הרשימה המשותפת', ללא רע"ם שכזכור רצה סופית בנפרד, חתמה על ההסכם בין פלגיה השונים, וניגשת כעת להגיש את הרשימה לוועדת הבחירות.

(צילום: דוברות)

20:40 - יו"ר האיחוד הלאומי סמוטריץ' דורש מיו"ר הבית היהודי חגית משה, כתנאי לצירופה לרשימה, שהדבר ייעשה לא מטעם מפלגתה אלא כחברה מטעם מפלגתו שלו.

20:09 - על פי דיווח של עמית סגל, כדי להורידה מהמירוץ המסוכן לכנסת, הציע ראש הממשלה נתניהו לחגית משה, יו"ר הבית היהודי, תפקיד של שרה, במידה ותתאחד עם סמוטריץ'.

20:01 - הדרמה בימין: סביבת ראש הממשלה מנסה לשכנע את יו"ר הבית היהודי לוותר על הריצה העצמאית, שצפויה להוריד קולות רבים לטמיון ולמנוע הקמת ממשלת ימין, ולהתאחד עם 'הציונות הדתית' של סמוטריץ' ובן גביר.

19:44 - הוגשה רשימת מרת לכנסת הבאה. היו"ר הורוביץ אמר: "אנחנו נצטרף רק לממשלת שינוי".

19:22 - חברי הבית היהודי הצביעו: בעד ריצה עצמאית, למרות הסיכון הברור לא לחצות את אחוז החסימה ולאבד קולות שעלולים למנוע ממשלת ימין.

19:04 - לראשונה בליכוד, מוסלמי מועמד לכהן כחבר כנסת: נאיל זועבי (49), איש חינוך ותיק ששימש כמנהל בית ספר, שוריין במקום ה-39, שכנראה אינו ריאלי.

19:01 - מפלגת העבודה תגיש את רשימתה לכנסת ה-24 כפי שנבחרה בפריימריז, בעוד כחצי שעה, על ידי הח"כים המיועדים עמר בר לב ואמילי מואטי.

18:20 - חבר הכנסת דוד חי ביטן הגיע לכנסת להגיש את רשימת הליכוד לכנסת הבאה, לאחר שהחלים והתאושש מהקורונה שםגעה בו באופן קשה.

18:03 - רון חולדאי פורש מהמירוץ. בהודעתו על כך, אחרי קריסת מפלגתו 'הישראלים' בסקרים וכישלונו להתאחד עם 'העבודה', כתב: "אני יודע שהמעשה האחראי ביותר מצדי הוא לקחת צעד אחורה".

17:49 - נציגי ש"ס הגיעו להציג את רשימתם הסופית לכנסת ה-24.

17:45 - עפר שלח והרשימה שהקים 'תנופה' פורשי מהמרוץ לכנסת, לאחר שכשל ניסיון האיחוד בינם לבין מפלגת העבודה. "בנסיבות אלו, אני חייב למנוע אובדן קולות למחנה", הסביר.

17:15 - 'הרשימה המשותפת' פוצלה סופית: ח"כ מנסור עבאס הגיש את מפלגתו הנפרדת, רע"מ, והודה: "נבחן כל הצעה לישיבה בממשלה, כי נשים את האינטרס של הציבור הערבי לפנינו".

17:10 - פרופסור ירון זליכה הציג את מפלגתו, 'הכלכלית החדשה', ואמר: "אני חושש שאנחנו על סף של מלחמה כלכלית על חיינו".

17:08 - חיים אמסלם, לשעבר ח"כ מטעם ש"ס, ממנה גורש בהוראת מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, הגיש את רשימת מפלגתו 'עם שלם'. במקום השלישי: דב הלברטל.

17:00 - ח"כ יעקב ליצמן, נציג חסידות גור באגודת ישראל, מברך על הכרעת הבוררות בסכסוך במפלגה, שקבעה כי ח"כ אייכלר ישובץ לפני ח"כ טסלר (ויז'ניץ) - שיועדף בבחירת התפקיד בכנסת הבאה.

16:55 - התפוצץ באופן סופי המשא ומתן לאיחוד בין מפלגת העבודה בראשות ח"כ מירב מיכאלי ל'תנופה' של הח"כ לשעבר (ב'יש עתיד') עפר שלח, לאחר שהצדדים לא הצליחו להגיע לסיכום על אופן שיריונו ושיריון חבריו במפלגה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר