"מה פתאום!"

נתניהו הובך: לא ידע את עומק הגירעון • צפו

ראש ממשלת ישראל לא יודע מה עומק הגירעון הכלכלי של המדינה; היתכן? כך לפחות עולה מתשובה די תמוהה שהשיב נתניהו כאשר עומת עם המספרים הקשים (אקטואליה, כלכלה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(מתוך 'חדשות הבוקר' עם ניב רסקין, ערוץ 12)

בריאיון שהעניק היום (חמישי), לא ידע ראש הממשלה נתניהו לומר מה היקף הגירעון הפיננסי בו שרויה מדינת ישראל, וכאשר עומת עם המספרים, נראה נבוך למדי.

נתניהו, הנמצא בסבב ראיונות-בחירות, כדרכו בישורת האחרונה שלפני הקלפי, הגיע לאולפני 'קשת 12', לריאיון נרחב עם מגיש תכנית 'חדשות הבוקר' ניב רסקין, שבאחת משאלותיו טען כי הבור התקציבי שישראל נמצאת בו עומד על 160 מיליארד שקל לפחות.

דבריו נסמכו על נתוני משרד האוצר, שעוד לא כוללים את החודשים ינואר-פברואר 2021, שמעמיקים את הגירעון בעוד כ-15 מיליארד - שפל של 35 שנה - כל זאת כמובן בשל משבר הקורונה.

אלא שנתניהו הפתיע והשיב: "מה פתאום". כאשר המראיין הקשה ושאל "כמה הבור התקציבי", ניסה ראש הממשלה לחמוק ואמר: "הרבה פחות. אני חושב... שהוא כמה עשרות מיליארדים".

כאמור נתניהו נראה נבוך, מול ביטחונו של ניב רסקין, שעמד על שלו ואמר כי הנתונים שציין מאומתים, וסיים את השיחה על כך במשפט המוזר: "אנחנו בודקים את זה כרגע".

לאחר הראיון מסר ראש הממשלה בתגובה, באמצעות יועצו הכלכלי פרופסור אבי שמחון, כי הוא התייחס לשנה הקלנדרית של 2021, בה הגירעון אכן יסתכם על פי התחזיות שלו בעשרות מיליארדי שקלים "בלבד".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר