שיבוש ההשבעה

העונש לח"כי ה'משותפת': שלילת שכר ורכב

הפרובוקציה שערכו אתמול, בטקס השבעת הכנסת ה-24, חברי 'הרשימה המשותפת', צפויה לעלות להם בשכרם וברכבם, ויתכן אף בזכות להשתתף בהצבעות ובדיונים (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ההכרזות הפרובוקטיביות (צילום: ערוץ כנסת)

בכנסת שוקלים היום (רביעי) לשלול מחברי 'המשותפת' את הזכות להשתתף בהצבעות ובדיונים, לאחר ששיבשו את הצהרת "מתחייב אני" בטקס ההשבעה. בינתיים, את שכרם ורכבם הם כבר איבדו.

בעת השבעת הכנסת ה-24, אתמול, בחרו כזכור ארבעה מחברי הכנסת של הרשימה הערבית המשותפת, שלא לענות את המילים "מתחייב אני" על הודעת ההשבעה שנשמעה מהדוכן, אלא על הכרזות פרובוקטיביות שונות.

כך לדוגמה יו"ר המפלגה ח"כ איימן עודה, שאמר: "מתחייב אני לבטל את חוק הלאום", וח"כ עופר כסיף שאמר "מתחייב אני לסיים את האפרטהייד ולפעול נגד הגזענות והגזענים".

כאשר ח"כ סאמי אבו שחאדה (בל"ד) אמר שהוא "מתחייב לעקרונות הדמוקרטיה", כבר לא הצליח יו"ר הכנסת יריב לוין להתאפק, והגיב לו: "כנראה תהיה לך הזדמנות בקרוב לעשות פרובוקציה".

לאחר מכן, ח"כים אלו ואחרים מ'המשותפת', יצאו מהמליאה כאשר החלה שירת 'התקווה', ההמנון הלאומי של מדינת ישראל. צעד זה חולל מהומה, ובמקום נשמעה הקריאה: "לכו לפרלמנט הפלסטיני!".

כעת כאמור נערכים דיונים משפטיים בכנסת, בשאלה האם יש לאסור על ח"כים אלו להיכנס למליאה. על פי הדיווח של עמית סגל, התקדים שנבחן הוא משנת 1984, אז סירב מאיר כהנא הי"ד להצהיר אמונים, ואיבד את האפשרות להצביע או לנכוח בדיונים.
מה שכבר ידוע, לפי פרשן 'חדשות 12', הוא שלח"כים הללו אין כעת זכאות לרכב, שכר והוצאות, עד שיצהירו אמונים כחוק - דבר אותו הם כבר ביקשו לעשות, אך טרם נקבע מועד לכך.

אחד מהם, ח"כ עופר כסיף, הסביר לפני זמן קצר, כי "ביזוי הכנסת לא היה במחאתנו, אלא בהשבעת הסיעה הכהניסטית ששנאה משנתה ואלימות דרכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר