הכנסת ה-24, עימות סוער

סמוטריץ': 'ערבים כמוך לא ישארו כאן'; טיבי: 'יאללה תחפף'

דברי הרב אליהו בפנייתו ליו"ר רע"מ, גררו תגובה בוטה של ח"כ אחמד טיבי; בתגובה, כתב לו סמוטריץ' כי "ערבים כמוך לא יישארו כמוך", וטיבי, לא נשאר חייב: "היית ונישארת נער גבעות מתלהם" (חדשות)

טיבי וסמוטריץ' (צילום: מרים אלסטר ואוליבייה פיטוסי / פלאש 90)

יממה אחרי שהבעת הכנסת ה-24 וכבר פרץ לו עימות סוער בין חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' מ'הציונות הדתית' ואחמד טיבי מ'הרשימה המשותפת', בעקבות דבריו של הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, בפנייתו ליו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס.

תחילה, היה זה ח"כ אחמד טיבי, שפרסם תגובה בוטה כלפי הרב אליהו, כשכינה אותו "פח זבל, גזעני ופסולת אנושית". טיבי הוסיף ואמר כי "אני מצפצף עליו, אני בז לו. רב לא אמור לדבר ככה ושייח שיגיד ככה על יהודים, גם שם צריך לגנות אותו. הוא בז למוסלמים, לערבים, לדת. בגלל שהוא רוצה לשמור על השלטון הוא מוכן למשהו חד פעמי, הדברים של הרב הם פסולת אנושית".

בתגובה לדברים, צייץ ח"כ סמוטריץ' כי "שמעתי שאחרי שהרב שמואל אליהו שליט"א אמר שמוסלמי אמיתי צריך לדעת שארץ ישראל שייכת לעם ישראל, אחמד טיבי פער עליו את פיו. אז אחמד, מוסלמי אמיתי חייב לדעת שארץ ישראל שייכת לעם ישראל, ולאורך זמן ערבים כמוך שלא מכירים בכך לא יישארו כאן. הרב שמואל ורבבות תלמידיו, ובהם אנחנו, נדאג לכך".

ח"כ אחמד טיבי, לא נשאר חייב, והגיב: "אוי בצלאל היית ונישארת נער גבעות מתלהם. העובדה שלא תהיה שר אלא בהישענות על ערבים עושה לי נחת. המון נחת. אבל אני ערבי שלא סופר אותך. ולא רוצה לשכנע אותך בכלום ולא את הרב ההוא שאמר שהארץ מקיאה את הערבים... יאללה תחפף".

טיבי הוסיף וכתב בגרמנית: "Du bist ein Rassist", שפירושו "אתה גזען".

פניית הרב שמואל אליהו למנסור עבאס (צילום: מתוך הערוץ הרשמי ביוטיוב)

כפי שפורסם מוקדם יותר ב'כיכר השבת', בעקבות הנאום המפויס של יו"ר רע"מ עבאס, פרסם הרב שמואל אליהו, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, מסר ישיר לפוליטיקאי האסלאמי, ואמר כי "הגיע הזמן להפסיק עם המלחמות. אפשר לריב פה עוד מאה שנה. אלוהים עושה את הדברים שלו. אתם רואים, עם ישראל הולך ומתחזק, הולך ומצליח. למה? כי הוא (אלוקים) אמר - ויהי".

לדברי הרב, בפנייתו ליו"ר רע"מ, "הכי חכם שנעצור רגע, נתבונן, נקבל על עצמנו לעשות מה שהוא אומר. אז, כולנו בנים שלו. גם אנחנו וגם אתם. הוא קובע. יהיו רצון שהקב"ה יתן לכולנו שכל לעבוד בחכמה ולהפסיק עם המלחמות".

"אם אתם רוצים לדבר איתנו, הכול מתחיל ממה שאלוקים אמר. אם זה היסוד יש על מה לדבר, אם לא - חבל על הזמן", סייג הרב שמואל אליהו. "כולם יודעים איזו חכמה יש ביהדות, הרי כל העולם מתברך ממנה. אבל מי שילחם בנו, נלחם בקב"ה. ומי שנלחם בקב"ה אין לו שמץ של סיכוי".

הרב המוכר הוסיף: "אם אנחנו יחד, נבין שהוא מחליט ולא אנחנו, אז יש על מה לדבר. אם מישהו מאיתנו חושב שהוא יכול לנצח את הקב"ה, אז הוא טועה. זה כמו מגדל בבל. וזה מה שיקרה לכל מי שינסה לנצח אותו. אז אם אתם רוצים לדבר איתנו, תזכרו שהכל מתחיל ומסתיים במה שהוא אמר. אם זה היסוד, יש על מה לדבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר