סוער בכנסת

מאיר פרוש לעידית סילמן: "את מתנהגת כמו ילדה קטנה"

חברי האופוזיציה זועמים על יו"ר הוועדה המסדרת, עידית סילמן, שהחליטה שלא לאפשר להעלות את הצעותיהם לסדר היום בוועדה • גלית דיסטל אטבריאן לעגה ליועז הנדל ואביר קארה • צפו (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: ערוץ כנסת; תמונה: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

הוועדה המסדרת דנה הבוקר (שני) בארבע הצעות חוק אותן מקדמת הקואליציה, ומאשרת לפטור אותן מחובת הנחה על שולחן הכנסת, כדי לקדמן לחקיקה מעשית. דרישות חברי האופוזיציה לקדם חוקים מטעמם, בהן דרישת ח"כ יעקב אשר לקידום פיצוי משפחות נפגעי אסון מירון - נדחו.

בתגובה, זעמו חברי מפלגות גוש הימין על התנהלות יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן מימינה, על אף שהיועצת המשפטית של הוועדה אישרה את החלטת סילמן.

(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

ח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה ביקש זכות דיבור נוספת, סורב - והגיב בחריפות: "את לא ראויה לקרוא לי לסדר, תרשמי אותי מיד לרשות דיבור. את מתנהגת כמו ילדה קטנה. את משקרת". לאחר הדברים החליטה סילמן להוציא את ח"כ פרוש מהדיון בוועדה.

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד תקף: "זו ממשלה כושלת ואנרכיסטית". ח"כ יעקב מרגי מש"ס, יו"ר ועדת הכלכלה בכנסת שחלפה, אמר: "זכותי לדבר ולהביע את דעתי וגם לבצע פיליבסטר (עיכוב חקיקתי; ר"כ). מספיק עם האמרות של 'כבודה של הכנסת'. הממשלה מסרסת את הכנסת למשך חודש שלם, ומונעת חקיקה לחודש ולשבוע נוסף מדומה של השבעת הנשיא, ואח"כ פגרה .לא ראוי לתת לה פטור מחובת הנחה. חבריי חברי האופוזיציה, אל תתרגשו - תאמרו את כל אשר על ליבכם. נעשה לכם פיליבסטר, זה תפקידנו וזו חובתנו".

ח"כ גלית דיסטל אטבריאן: "האם עלינו ללמוד לצלול כמו יועז הנדל?" (צילום: ערוץ כנסת)

ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה, יו"ר ועדת החוקה לשעבר, ניסה לשכנע את יו"ר הוועדה המסדרת סילמן: "שימשתי יו"ר ועדה בימים טרופים, ולא היה דיון שלא נתתי הצעות לסדר גם כשידעתי שאהיה מובך מכך. אני מציע לך להמשיך את הנוהג".

ח"כ אשר אמר לסילמן: "אם פיכם וליבכם שווים והיה אכפת לכם באמת מההרוגים והפצועים, לא הייתם דוחים את החוק הזה, בושה!".

ח״כ גלית דיסטל (הליכוד) אמרה, "אני רוצה לנצל את הוועדה הזו כדי להביע את מחאתם של שני מיליון בני אדם שקולם איננו נשמע בתקשורת וגם בכנסת. אסור לנו להציע אי אמון, אסור לנו לחוקק".

היא המשיכה ולעגה לאביר קארה, לו קראה "האביר קאביר", וליועז הנגל: "האם עלינו ללמוד לצלול כמו יועז הנדל? מה עליי לעשות? בכנסת השתקתם אותנו, ההגמוניה התקשורתית השתיקה אותנו. חשבתי לרכוב על אופניים ולהזמין כתבה חיובית אבל אני לא יודעת לרכב על אופניים. אשמח לעצה איך לקבל סיקור תקשורתי".

(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר