רע"מ התנגדו

ח"כ השכל דחתה את ההצבעה על חוק הקנאביס

ח"כ מנסור עבאס הודיע לראשי הקואליציה כי מפלגתו לא יכולה לתמוך בשימוש בסמים - ומנע שוב רוב לקואליציה בנושא מסוים • ע"פ הסיכום, הדיון יתחדש בעוד שבועיים (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
שרן השכל (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90 • וידיאו: ערוץ כנסת)

ההצבעה על הצעת החוק לפטור מרישום פלילי שימוש בקנאביס לצריכה עצמית, ההצעה שכונתה "חוק הקנאביס", נדחתה היום (רביעי) בשבועיים, בשל התנגדות רע"מ והיעדר הרוב לקואליציה להעברת החוק.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "למעלה ממיליון ישראלים צורכים קנאביס בצריכה מזדמנת, כאשר ציבור המשתמשים ברובו אינו ציבור עברייני. מדובר באנשים נורמטיביים מכל שכבות האוכלוסייה, אנשי אקדמיה, אנשי ציבור ועוד, אשר צורכים קנאביס בשעות הפנאי. הצעת חוק זו לא נועדה לעודד שימוש בקנאביס או להניף דגל שכזה מבחינה חברתית. אלא משאירה את הקנאביס כסם אסור בפקודת הסמים המסוכנים וקובעת קנס למי שיצרוך אותו במקומות ציבוריים או למי שיחזיק את הסם בכמות העולה על הכמות לשימוש עצמי אך שלא נועדה לסחר".

"עם זאת, הצעת חוק זו תמנע את הפיכתם של אנשים בגירים ונורמטיביים לעבריינים בעיני החוק. הצעת החוק תאפשר את המשך חייהם הרגילים והמקצועיים ואת תרומתם לחברה ותמנע את הפגיעה הצפויה להם כתוצאה מרישום פלילי".

"כ-30% מהחברה החרדית תומכת בלגליזציה", לדברי שרן השכל (ערוץ כנסת)

ח"כ שרן השכל מתקווה חדשה, יוזמת הצעת החוק אליה הצטרפו ח"כ בועז טופורובסקי מיש עתיד וגבי לסקי ממרצ, שתחילה סירבה למשוך את הצעת החוק, אמרה: "הסדרת נושא הקנאביס לצריכה עצמית היא אחד הסמלים בקרב הדור שלי, לחירותו של אדם לעשות בעצמו בחירות על גופו וחייו. זהו ביטוי לזכותו של אדם לפרטיותו ולצנעת חייו - ביטוי לזכותו לקיים את אורח חייו כרצונו, כל עוד אינו פוגע באחר − וזאת ללא הסיכון שברדיפה משטרתית, מעצר, או מיתוג כעבריין".

דרמה התנהלה במליאה משעות הצהריים, כאשר התברר כי רע"מ תתנגד לחוק מבחינה דתית, ובכך מונעת את הרוב הקואליציוני בהצבעה. זו הפעם השנייה שחברי הכנסת של רע"מ לא השתתפו בהצבעה עם הקואליציה, על אף החוזה המחייב.

ח"כ מיכל וולדינגר מהציונות הדתית התנגדה: "אני כבר 15 שנה מטיילת במכוני גמילה מטיילת בבתים בבתי חולים פסיכיאטריים ומלווה אלפי משפחות. נכון להיום אין מספיק מסגרות שיכולות לטפל באלה שכבר נפלו לסם, אז בואו קודם נטפל בהם לפני שנעמיס על המסגרות עוד אנשים."

בסיום, אחרי שהתברר שהתנגדות רע"מ אמיתית, ח"כ שרן השכל אמרה שהיא מוכנה לדחות את ההצבעה בשבועיים. ח"כ מנסור עבאס שמח על החלטתה ואמר: "אנחנו בקואליציה למרות חילוקי הדעות, מנסים להתדיין ולקדם את הדברים בהסכמה, אז תלמדו מאיתנו. אין ספק שמבחינתנו החוק הזה מנגוד לערכי הדת וקנביס נחשב לסם, אבל מצד שני אנחנו רוצים לבחון את ההשלכות של החוק על החברה עצמה. לכן ביקשתי מח"כ השכל שניקח זמן כדי שנוכל להגיע להסכמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר