עם ממשלי טראמפ וביידן

בוושינגטון יחגגו שנה לחתימת "הסכמי אברהם"

שגרירי המדינות שחתמו על הסכמי הסדרת היחסים בין ישראל ומדינות המפרץ יגיעו לארה"ב בעוד כשבועיים; באירוע ישתתפו גם בכירי ממשל טראמפ, ג'ארד קושנר ואבי ברקוביץ' (מדיני)

שאול כהנא | כיכר השבת |
המנהיגים במעמד חתימת "הסכמי אברהם" (צילום: אבי אוחיון לע"מ)

החתימה על "הסכמי אברהם", שהביאה להסדרת היחסים בין ישראל, איחוד האמירויות, בחריין וסודאן, הייתה מהאירועים הטובים שהתרחשו בימי הממשלה השוויונית של בנימין נתניהו ובני גנץ, ונחתמה בשיא משבר הקורונה בעולם.

בעוד כשבועיים, יומיים לפני יום הכיפורים הבעל"ט, ייערך בוושינגטון טקס חגיגי לציון שנה לחתימה, כך פורסם הערב (שלישי) ב'כאן חדשות'. על פי הדיווח, באירוע צפויים להשתתף שגרירי המדינות החתומות על ההסכם הנמצאים בארצות הברית, כשהנציג הישראלי יהיה השר לשעבר גלעד ארדן המשמש עדיין שגריר ישראל בוושינגטון; אדריכלי ההסכם מממשל דונלד טראמפ, בהם ג'ארד קושנר ואבי ברקוביץ'; וכן גורמים מהממשל האמריקני הנוכחי, בנשיאות ג'ו ביידן.

בנוסף, הזמנות נשלחו גם לשגרירים ממדינות ערב באזור, כאשר את האירוע מארגן המוסד "Abraham Accords Peace Institute", המורכב מבכירי ממשל שהיו מעורבים ב"הסכמי אברהם".

רק השבוע התעוררה סערת רשת, כאשר בריאיון לתאגיד השידור, אמר שר החוץ דאז, גבי אשכנזי, כי שקל שלא לחתום על ההסכמים כדי להביך את ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו, שהגיע להסכמים הללו בלי ליידע את בכירי גוש כחול לבן בממשלה ההיא, שר הביטחון בני גנץ והשר אשכנזי עצמו.

אשכנזי מספר על ההתלבטות להביך את נתניהו - ואת מדינת ישראל (צילום: כאן חדשות)

שר החוץ לשעבר אמר: "הסיבה שנתניהו הסתיר מאיתנו הייתה קרדיט וכל מיני שיקולים לא רציניים, שפוגעים בסוף באינטרס הביטחוני-ישראלי. אני חושב שזה חוסר אחריות", וסיפר: "עברה לי בראש המחשבה לטרפד את המעמד הזה. היחיד שיכול לחתום על ההסכם זה שר החוץ, ושקלתי שלא לחתום על ייפוי הכוח לראש הממשלה לחתום בשם מדינת ישראל, אבל בסוף האחריות גברה ואני חשבתי שזו תהיה מבוכה, שאולי אני אהנה ממנה קצת, אבל למדינת ישראל זה יהיה מעמד מביך ולא מקצועי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר