"בנט סותם פיות"

ימינה? בנט מנסה להדיח מהוועדה למינוי בכירים אשת ימין

ראש הממשלה בנט, החליט כי הוא מדיח את פרופ' אינהורן מהוועדה למינוי בכירים זאת אחרי שתקפה את הממשלה בראשותו. איינהורן: "בנט מחפש חותמות גומי" • בנט: "עלולה לפגוע בוועדה" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

על פי הפרסום הבוקר (חמישי), ב'ידיעות אחרונות', ראש הממשלה נפתלי בנט החליט להדיח מהוועדה למינוי בכירים את פרופסור טליה אינהורן.

על פי הפרסום, בנט החליט להדיח את אינהורן אחרי ששיתפה מספר פוסטים ברשתות החברתיות, שתוקפות את ממשלתו.

הוועדה למינוי בכירים, המכונה גם 'ועדת גולדברג', היא וועדה שמאשרת מינויי בכירים בראשם הרמטכ"ל וראש המוסד. בין היתר צפויה הוועדה לאשר את מינוי ר' לתפקיד ראש השב"כ, איינהורן שכאמור חברה בוועדה - תפקיד שקיבלה לשמונה שנים, צפויה להיות מודחת בעקבות דעותיה הימניות.

בסביבת ראש הממשלה בנט אומרים כי "מדובר בוועדה חשובה שפעילותה חייבת להיות ממלכתית ועניינית. הסיטואציה שבה חברה בוועדה המייעצת לממשלה תוקפת במילים בוטות ובעלות אג'נדה פוליטית מובהקת את הממשלה ושריה, ומערערת את הלגיטימציה הציבורית לפעילותה – עלולה לפגוע ביכולותה של הממשלה לתת אמון בפעילותה בוועדה".

עוד אמרו בסביבת בנט כי "הגברת איינהורן זומנה לשימוע שבו תשטח את טענותיה בהרחבה ואלו ייבחנו בלב פתוח ובאוזן קשובה. לאחר מכן תתקבל החלטה".

מטעמה של אינהורן לא נותרו חייבים ותקפו, כך על פי הדיווח של עמית סגל: "בנט סותם פיות". עוד אמרו כי "פרופ’ טליה איינהורן הופתעה הבוקר ללמוד מהתקשורת שבאופן חסר תקדים ומתוך רצון לנקמה אישית בנט פוגע פגיעה אנושה בחופש הביטוי ומנסה לסכל את מינויה בוועדה המייעצת למינוי בכירים, אך ורק מפני שמתחה ביקורת על התנהלותו".

"בנט עצמו הצביע בעד מינויה של פרופ׳ איינהורן ב-2018 לתקופת כהונה של 8 שנים שאותן היא ממלאת במסירות ובהתנדבות כחברת הוועדה. כעת בנט מבצע מחטף בניסיון לסלק את פרופ׳ איינהורן, זמן קצר לפני שהוועדה תדון במינויו של ראש השב״כ. בניסיון החיסול של שומרת הסף בנט מנסה להפוך את הוועדה לחותמת גומי שתאשר אוטומטית כל מינוי שירצה להביא".

בהמשך מסרו מקורבי אינהורן כי "פרופ׳ איינהורן היא מומחית למשפט בינלאומי וזוכה להערכה גדולה מכל קצות הקשת הפוליטית בישראל ובעולם. עומדת לה הזכות לחופש ביטוי כפי שזכות זו קיימת לכל אזרח בישראל. כל מי שחרד לחופש הביטוי בישראל ולחשיבות העצומה בהיותה של הוועדה המייעצת בלתי-תלויה ועצמאית, חייב להתקומם נגד ניסיון חיסול פוליטי זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר