המוקש של בנט

האם איילת שקד מחפשת דרכה חזרה בימין?

שרת הפנים נפגשת עם ראשי עיריות מהליכוד, וראש הממשלה ושותפה חושש שהיא "נערכת ליום שאחרי" • הערכה במערכת הפוליטית: לפיד הוא שתדרך נגד שקד (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט ושקד, לפני הקמת הממשלה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

שרת הפנים איילת שקד מימינה הייתה הדמות הבכירה שהתלבטה רבות האם להצטרף למיזם ממשלת בנט-לפיד ולהכניס לממשלה את מרצ והעבודה עם כל הדברים הנלווים לכך. כזכור, כפי שפורם לראשונה ב'כיכר השבת', שקד התרצתה בסוף - וקיבלה את תיק הפנים, על אף שרצתה את תיק המשפטים.

שלושה וחצי חודשים אחרי, וכשמלחמת הבכירים בממשלה עולה שלב, ניצבת איילת שקד בקו האש מבחינת חלקים נרחבים בקואליציה.

ביום שישי פורסם ב'ידיעות אחרונות' משפט שהעביר "שר" עלום שם נגד שרת הפנים: "לנסוע לאבו דאבי ולהגיד דווקא שם שלא תהיה מדינה פלסטינית זה או חבלה מכוונת בהסכם שלום טרי ועדין או אי הבנה מוחלטת איך עובדים יחסי חוץ של מדינה", אמר.

שקד, שקראה את הדברים, תקפה בפייסבוק שלה: "כדאי לו, ל'שר המתדרך', לדעת שסגן ראש הממשלה ושר הפנים האמירתי התקשר אליי אתמול אחרי שחזרתי לארץ ואמר לי בין היתר את הדבר הבא: 'נכנסת ללבבות של העם האמירתי, הבאת לנו ולארצך הרבה כבוד'. אני לא חושבת שהשר המתדרך קיבל אי פעם כזו שיחת טלפון. אם השר המתדרך רוצה כמה שיעורים ביחסי חוץ אני מוכנה לתת לו. יש לו את הטלפון שלי".

חצי יממה אחר כך, וההערכות הרבות במערכת הפוליטית מדברות על כך שהמתדרך הוא לא אחר מראש הממשלה החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד. על אף שבפומבי מבקש לפיד "להרגיע את הרוחות", מאחורי הקלעים הוא משתדל לכבות את האישה שמבחינתו יכולה להפיל את המיזם שהדיח את בנימין נתניהו מראשות הממשלה.

עם זאת, החשש בקואליציה לא פרנואידי מדי. ע"פ דיווח ב'חדשות 12', שרת הפנים מתחזקת קשרים עם ראשי עיריות המזוהים עם הליכוד ו"מכשירה את הקרקע" ליום שאחרי ראש הממשלה נפתלי בנט, כך טוענים גורמים ששוחחו בעניין עם בנט עצמו. לדבריהם, "היא מנהלת שיחות שוטפות עם האופוזיציה ופועלת לחזק את מעמדה במחנה האידיאולוגי שאליו היא שייכת, מתוך רצון להחליף אותו".

‏אחרי שבליכוד הבינו שהחלום להביא את בני גנץ לראשות הממשלה לא ריאלי, גם בגלל חבריו למפלגת כחול לבן, התקווה החדשה היא הצבעה מתוך הקואליציה נגד התקציב. חבר הכנסת אופיר אקוניס אמר הערב (מוצ"ש) ב'חדשות 13': "ישנם מגעים עם חברי כנסת בקואליציה שיצביעו נגד התקציב ויפילו את הממשלה, כדי לקדם בחירות חדשות. הליכוד מתחזקת בצורה משמעותית בכל הסקרים. צפו לבלתי צפוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר