סערת "המגרסה"

שטרן הסיר מועמדותו לסוכנות היהודית; ממשיך לכהן כשר

השר אלעזר שטרן, מועמד הקואליציה לראשות הסוכנות היהודית, הודיע על הסרת מועמדותו לאחר שסיפר כי העביר תלונות אנונימיות שקיבל ל"מגרסה"; למרות הסערה - ממשיך לכהן כשר (חדשות)

אלעזר שטרן (צילום: Gili Yaari/Flash90)

שר המודיעין אלעזר שטרן ממפלגת 'יש עתיד' של יאיר לפיד, מועמד הקואליציה לראשות הסוכנות היהודית, הודיע בצהריים (שלישי) על הסרת מועמדותו בשל "סערת המגרסה", אך יחד עם זאת, נכון לעכשיו ממשיך לכהן כשר בממשלה.

הסערה החלה בעקבות התבטאות בעייתית של שטרן, כאשר סיפר בריאיון ברדיו, בעקבות התלונה האנונימית נגד ראש השב"כ הנכנס, כי בתפקידו כראש אכ"א נהג להעביר למגרסה תלונות אנונימיות שקיבל.

"אני חושב שהחברה שלנו, אנשים שיש להם דברים להגיד, צריכים להתייצב עם השם שלהם ולהגיד את הדברים. אני חושב שאם מגיע מכתב אנונימי, אסור לנו לתת יד לתרבות הזאת", אמר שטרן. כשנשאל אם קיבל לידיו מסמכים אנונימיים ומה עשה איתם, והשיב: "המגרסה עבדה".

לאחר שהכחיש כי גרס תלונות על מעשים חמורים, פורסמו עדויות שסתרו את דבריו, והסערה התעצמה.

בעקבות כך, כאמור, הוא הודיע על הסרת מועמדותו לראשות הסוכנות, אך משום מה בחר להמשיך לכהן כשר בממשלתו של נפתלי בנט.

"47 שנים אני מגויס לשירות הציבורי הישראלי. חייל של העם היהודי, לוחם ישראלי. מחויב לצה"ל, לחברה הישראלית ולעם היהודי, מחויב לערכים ולמטרות אותם קידמתי כל חיי, בכל תפקיד בו נקראתי לשרת או התנדבתי אליו", כתב שטרן בפוסט שפרסם, "יזמתי וקידמתי מפעלים חברתיים. מהגיור ו'קורס נתיב'; דרך מערך תרומת מח העצם הצבאי ועד 'עדים במדים'; מסמך 'יעוד וייחוד' המגדיר את תפקידו החינוכי והחברתי של צה"ל מול החברה הישראלית והעם היהודי; הקרן לרווחת ניצולי השואה שבראשה עמדתי והפרויקט הלאומי לעולי אתיופיה".

שטרן המשיך וכתב כי "כל חיי פעלתי לטובת שימור זהותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. כל אלה היוו ביטוי לאחריות הרחבה שאני נושא לעתידנו כעם וכמדינה. אני לא תמיד פוליטיקלי קורקט ולא תמיד מתנסח היטב. אבל תמיד נאמן לאמת, לערכיי ולעשיית טוב. כך גם כאשר יצאתי בראיון נגד העוול שנגרם בתהליך מינויו של ראש השב"כ הנכנס".

"בחרתי להתמודד לראשות הנהלת הסוכנות היהודית", כתב, "כדי לתת ביטוי נוסף לשני עמודי היסוד עליהם חונכתי בבית הורי: האחד הבטחת ה"לעולם לא עוד" והשני לעולם לא לעשות הבדלים בין בני אדם ... לאור ערכים אלה חינכתי והכשרתי אלפים רבים של קצינות וקצינים, חיילות וחיילים שאני גאה בהם. בכל מקום בו הייתי פעלתי לשוויון, לשמירה על כבוד האדם ולמרחב המאפשר גם תלונות וטיפול מעמיק בהן. תמיד גיליתי אפס סבלנות כלפי הטרדות ופגיעה בכל בת ובן אדם.

"עם זאת, באווירה שנוצרה, איני מוצא לנכון להעמיד את עצמי כרגע לבחירה לראשות 'הסוכנות היהודית'. אני עושה זאת בידיים נקיות ובלב שלם ויודע שכל שנותיי, עברי ומעשי מעידים על דרכי".

לסיום, הוא התנצל וכתב כי "אני מתנצל בפני מי שנפגעה או נפגע מהמילים שנאמרו ומן הפרשנות שניתנה להן ומתנצל בפני משפחתי, שעומדת איתן איתי על אף הקושי. אמשיך לפעול ככל יכולתי, בכל מקום בו אהיה, להבטחת עתיד טוב יותר למדינת ישראל ולעם היהודי".

עד כה, חברי הקואליציה כמעט לא הגיבו בפרשה, וב'יש עתיד' הוא אף זכה לגיבוי מצדו של יאיר לפיד. כעת, העובדה שימשיך לכהן כשר מעוררת בעיה לקואליציה שכן תפקידו היה אמור לעבור לשר בלי תיק אלי אבידר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר