המשבר בקואליציה

מסר לבנט: "לא נסכים עוד להיות מופתעים"

בעקבות פרסום אישור הבנייה ביו"ש וההכרזה של גנץ על ארגוני זכויות אדם כארגוני טרור, במרצ זועמים ואומרים, "לא נסכים להיות מופתעים בהחלטות שנויות במחלוקת" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט ומרב מיכאלי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

שתי החלטות שיצאו מהממשלה הנוכחית הרגיזו את ראשי מפלגת מרצ, שאף מאיימים במשבר קואליציוני, במידה ודבר כזה ישנה שוב.

מדובר על החלטתו של גנץ בסוף השבוע להכריז על ארגוני "זכויות אדם" כארגוני טרור, וכן על פרסום אישור בנייה ביהודה ושומרון, על ידי השר אלקין.

על פי הדיווח ב'כאן 22', יו"ר העבודה מרב מיכאלי ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ, שוחחו היום עם ראש הממשלה בנט ואמרו לו, "אנחנו דורשים להפסיק להיות מופתעים בכל מיני החלטות שנויות במחלוקת".

על פי הדיווח, עיקר הכעס היה הכרזת גנץ על ארגוני זכויות אדם - כארגוני טרור, בכיר במרץ אמר ל'כאן', "זה לא יוכל להמשיך ככה ואנחנו דורשים הבהרות מבני גנץ, על ההכרזה שלו".

במקביל, לאחר ההודעה על הבנייה ביו"ש, מרצ הוציאה הודעה נזעמת בה נכתב: "הנהלת מרצ רואה בדאגה שורה של צעדים חד צדדיים של שרים בממשלה בכל הנוגע למדיניות כלפי הפלסטינים בשטחים והרחבת ההתנחלויות. צעדים אלה מסכנים את עתידה של מדינת ישראל ואת האופק המדיני העתידי, ‏והם חותרים תחת הבסיס עליו הוקמה ממשלת השינוי, בה שותפים יחד ימין ושמאל, שלא לשנות המצב בשטח באופן שמאיים על התפיסות הבסיסיות בכל צד."

"הנהלת מרצ קוראת ליו"ר מרצ, שרי המפלגה והסיעה בכנסת להבהיר זאת בפני ראשי הסיעות האחרות ולמנוע צעדים אלה."

מוקדם יותר התייחס השר ניצן הורוביץ להכרזה של גנץ ואמר: "כמדינה דמוקרטית, ריבונית וחזקה, ובסיטואציה של כיבוש – ישראל חייבת להיות מאוד, אבל מאוד זהירה בהטלת מגבלות על ארגוני חברה אזרחית פלסטיניים. יש לזה השלכות בתחום המדיני, יחסי חוץ, וכי חשוב – בתחום זכויות האדם. פניתי לשר הביטחון כדי שיציג לממשלה את הממצאים שהובילו להחלטה."

גם הח"כים של הסיעה תקפו את ההחלטה. גבי לסקי צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "ארגוני זכויות אדם הם לא ארגוני טרור. שר הביטחון חייב לבטל את ההכרזה!" גם חברה מוסי רז כתב: "בעקבות פעולת הטרור של "תג מחיר" היום גנץ יכריז עליו כארגון זכויות אדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר