הממשלה מסתבכת

זעם בקואליציה על גנאים, ששוקל להתפטר

הח"כ מרע"מ הצביע נגד עמדת הקואליציה, ועורר זעם בקרב ח"כים אחרים, בעיקר מימינה. היום כבר אודיע: "בפעם הבא שאצטרך להצביע נגד הקואליציה - אתפטר מתפקידי" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ח"כ מאזן גנאים מרע"מ (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

ממשלת בנט-לפיד התחילה את התקופה המורכבת באמת שלה, היום שלאחר התקציב, כאשר הצדדים מסכימים לעצמם להתרופף טיפה מהמשמעת הקואליציונית.

עבור האופוזיציה, כל הצבעה שעוברת מפריעה לקואליציה יותר, לפי שהיא יוצרת בקיעים בתוכה, על אף שאין שום חוק של חבר אופוזיציה בכנסת ה-24 שבכלל קרוב לאישור סופי בקריאה שלישית. לכן המאבק הוא בעיקר על קריאות טרומיות, בתקווה שתתגלגלנה למאבק פנימי בין המפלגות.

ח"כ מאזן גנאים מרע"מ, לשעבר ראש עיריית סכנין, נחשב באופוזיציה כחוליה החלשה של הקואליציה, ומתקשה להצביע נגד דברים בהם הוא מאמין. בידיעה זו, אתמול (רביעי) עלתה הצעת ח"כ איימן עודה להקמת בית חולים בסכנין, וגנאים הצביע בעדה, נגד עמדת הקואליציה.

לפי דיווח ב'כאן חדשות', ח"כ גנאים מתכוון לרוץ ב-2023 שוב לראשות עיריית סכנין, מתוך ניסיון לחזור לתפקיד. הצבעתו בעד נועדה כדי למנוע מיריביו העתידיים את הטענה שהתנגד לבית חולים בעירם.

ההצבעה עוררה זעם גדול בקואליציה, בעיקר מצד מפלגת ימינה, שמרגישה את בריחת המצביעים ולא מצביעה תמיד כפי אמונתה. יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ ניר אורבך מימינה, צוטט ב'כאן חדשות' כמי שאמר: "אני עם גנאים גמרתי. אותי מרמים רק פעם אחת. מעכשיו שיחפש את ועדת הכנסת".

גנאים עצמו מודע לבעייתיות שבמעשיו, ובשבריריות שהוא מעמיק ביציבות הקואליציה. לכן, בריאיון לרדיו א-נאס, הודיע גנאים: "אם אעמוד באותו מבחן שוב, וארגיש שצו מצפוני מחייב אותי להצביע נגד הקואליציה, אגיש את התפטרותי מהכנסת".

אם גנאים אכן יפרוש מהכנסת יכנס במקומו עלא אלדין-ג'בארין, עליו דווח כי פרסם סרטון המביע תמיכה מובהקת בירי הטילים של ארגוני הטרור מעזה לעבר ישראל והכריז כי "אין לנו פתרון מלבד ניצחון או מות קדושים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר