מעצר הישראלים

שר הפנים הטורקי: חשד לפשע ריגול צבאי

‏שר הפנים הטורקי התייחס לראשונה לפרשת זוג העצורים הישראלי בטורקיה ואמר כי הזוג צילם והתמקד בביתו של ארדואן וכי יש הערכה שמדובר בפשע של ריגול צבאי (מדיני)

הזוג אוקנין (צילום: באדיבות המשפחה)

‏שר הפנים הטורקי, סולימאן סוילו, מסר היום (שלישי), התייחסות ממשלתית ראשונה של הטורקים לפרשת זוג העצורים הישראלי: "הם צילמו את בית מגוריו של הנשיא, לא רק שהם התמקדו במקום, הם גם סימנו אותו. גורמים ביטחוניים, שראו את זה שם, התערבו בסוגיה. הנושא הועבר לפרקליטות עם המידע שנמצא בידם. גם כאן הפרקליטות ביצעה הערכה, והתבצע המעצר".

"השלב הבא הוא בית המשפט. ההערכה היא שאנחנו יכולים לקרוא לפשע 'ריגול צבאי-מדיני'. בתי המשפט יקבלו החלטות משלהם בהמשך", הוסיף השר.

כזכור אתמול (שני) הטורקים אישרו את בקשת ישראל לאפשר מפגש של נציגי משרד החוץ עם העצורים הישראליים - מורדי ונטלי אוקנין, נערך עוד קודם מפגש של העורך דין הישראלי עימם.

עורך הדין ניר יסלוביץ', שנחת לפני כמה ימים באיסטנבול על מנת לסייע בתהליכי שחרור הזוג, נפגש עם מורדי כשעל פי תיאורו הוא פרץ בבכי כשנפגשו וסיפר כי זו הפעם הראשונה בה הוא שומע עברית לאחר שישה ימים.

עורך הדין סיפר כי מצב הנפשי לא קל וכי הוא נחקר רק פעם אחת, למחרת המעצר. יסלוביץ' לא הספיק לבקר את רעייתו של אוקנין שכלואה בבית מעצר אחר בצד השני של העיר, אך יהגיש בקשה היום בתקווה כי הביקור יואשר.

כזכור, אתמול משרד החוץ עדכן כי לאחר פעילות דיפלומטית אינטנסיבית טורקיה הסכימה לאפשר לנציגי המשרד לבקר את העצורים הישראליים כמתנהלים מגעים לתיאום הביקור בהקדם.

הזוג מורדי ונטלי אוקנין נעצרו בשבוע שעבר בטורקיה לאחר שצילמו את ביתו של הנשיא ארדואן, בטענה כי ישנו חוק טורקי שאוסר לצלם את מעונו של הנשיא ללא אישור מיוחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר