בשיחה ראשונה

לאחר שחרור הזוג אוקנין: בנט וארדואן שוחחו בטלפון

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח עם נשיא טורקיה, רג׳פ טאיפ ארדואן, והודה לו על מעורבותו בשחרורם של הזוג הישראלי שנעצר בטורקיה לפני שמונה ימים (פוליטי מדיני)

(צילום: צילום: shutterstock, יונתן זינדל פלאש 90, POOL)

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח היום (חמישי), עם נשיא טורקיה, רג׳פ טאיפ ארדואן והודה לו על שחרורם של הזוג הישראלי שנעצרו לאחר שצילמו את ארמונו של ארדואן בחשד לריגול.

על פי הודעת משרד ראש הממשלה, בנט הודה לנשיא ארדואן על מעורבותו האישית בהשבתם של נטלי ומורדי אוקנין לישראל. רה"מ הביע הערכה על הטיפול בסוגיה בצד הטורקי, בכל הדרגים, בימים האחרונים, במטרה להביא את הנושא לפתרונו.

ראש הממשלה אמר, כי מדובר בפתרון סוגיה הומניטרית וציין לטובה את צירי התקשורת בין המדינות, שתפקדו ביעילות ודיסקרטיות בשעת משבר.

כזכור, על פי הפרסום באתר 'ישראל היום' עולה כי לפני מספר חודשים, בזמן קיום העצרת הכללית של האו"ם, ניסו אנשיו של נשיא טורקיה ארדואן לקבוע פגישה עם ראש הממשלה בנט. אלא שבשל אילוצי לו"ז, נאלצו אנשי בנט לדחות את הפגישה עם ארדואן.

לפני מספר שבועות ניסו שוב אנשיו של ארדואן לתאם פגישה בין ארדואן לבנט, בזמן ועידת האקלים בגלאזגו. אלא שלטענת אנשי ארדואן פמיילתו של ראש הממשלה התחמקה מתשובה בנושא תיאום מועד הפגישה.

טורקיה, שמנסה למצב את עצמה כבר כמה שנים בזירה הבין לאומית, זאת לאחר שבשנים האחרונות היא סובלת ממצב יחסים בינ"ל בעייתי. בנוסף, פרשנים שונים טוענים כי ארדואן מנסה לחמם את היחסים עם ישראל לאחר תקופת ריחוק ארוכה ומתוחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר