מי פה המנהיג?

סקר: נתניהו עם 35 מנדטים, בנט עם 4 בלבד

סקר 'דיירקט פולס' מעניק לליכוד הפרש של 16 מנדטים מיש עתיד, אך מותיר את המצב הפוליטי על כנו עם 58 מנדטים לימין. גדעון סער שוב לא עובר עם תקווה חדשה (פוליטי, ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

מערכת הבחירות עוד לא נראית קרובה, אבל בקואליציית 61, גבולית במיוחד, ועם שינויים פוליטיים שיכולים להגיע, ייתכן שהיא כבר תחכה מעבר לפינה, למרות החזות המאוחדת של ממשלת בנט-לפיד.

בסקר 'דיירקט פולס', שפורסם הערב (ראשון), בפתח שידורי 'ערוץ 14', 'ערוץ 20' לשעבר, זוכה הליכוד בראשות ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ל-35 מנדטים, חמישה מנדטים יותר ממה שקיבלה לפני כשמונה חודשים.

אחריה מגיעה יש עתיד, בראשות שר החוץ יאיר לפיד והיא עומדת על 19 מנדטים בלבד, הפרש דימיוני של 16 מנדטים. אח"כ רשימת המפלגות כבר הופכת לצפופה: ש"ס שלישית בגודלה, והיא נותרת עם תשעה מנדטים, וכחול לבן בראשות שר הביטחון בני גנץ עם שמונה.

כאן מגיעות חמש מפלגות שונות, שכולן זוכות לשבעה מנדטים ע"פ הסקר: יהדות התורה, הציונות הדתית, העבודה, ישראל ביתנו והרשימה המשותפת.

אחריהן, סוגרות את הרשימה, רע"מ עם שישה; ומרצ וימינה עם ארבעה. המפלגה בראשה עומד ראש ממשלת ישראל עוברת את אחוז החסימה במידה גבולית. דמות פוליטית משמעותית נוספת, שר המשפטים גדעון סער, לא מצליח לעבור את אחוז החסימה עם תקווה חדשה, ונשאר בחוץ.

במפת הגושים, הסבך הפוליטי שליווה אותנו שנתיים, נשאר: גוש הימין זוכה ל-58 מנדטים, כך גם גוש מרכז-שמאל-ערבים, ואילו ימינה עם 4 כגוש נפרד.

בסקר גם נבחנה מידת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה: 42% ענו בנימין נתניהו, 18% יאיר לפיד, 15% נפתלי בנט, 11% בני גנץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר