"שערורייה חסרת אחריות"

סביבת נתניהו: "התירו את דמם של משפחתו"

"החלטה פוליטית, שערורייתית וחסרת אחריות המתירה את דמה את רעיית רה"מ לשעבר נתניהו ובניו", כך הגיבו בסביבת נתניהו על ההחלטה להסיר את האבטחה מבני משפחתו (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
שרה נתניהו תחת אבטחה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שעות לאחר החלטת ועדת השרים לענייני שב"כ, לקבל את המלצת גורמי הביטחון ולהסיר החל ממחר (שני) את האבטחה מבני משפחתו של יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, בסביבת רה"מ לשעבר תוקפים את ההחלטה בחריפות. יצוין כי נתניהו עצמו יזכה לאבטחה צמודה לפחות עד לגיל 92.

בהודעה שיצאה מטעם 'סביבת נתניהו' נכתב כי מדובר "החלטה פוליטית, שערורייתית וחסרת אחריות שנתפרה מראש, ומתירה את דמה את רעיית ראש ממשלת ישראל לשעבר נתניהו ובניו".

בסביבת נתניהו טענו כי היחידה האחראית על אבטחה משפחת רה"מ לשעבר כן המליצה על המשך האבטחה: "הוועדה התעלמה לחלוטין מחוות הדעת המקצועית של יחידת האבטחה של משרד ראש הממשלה ״מגן״, שאחראית לביטחונם של רעיית ראש הממשלה לשעבר ובניו, ודרשה את המשך אבטחתם.

"יחידת 'מגן' קבעה שהלכי רוח קיצוניים בחלקים מהציבור מסכנים את ביטחונם של רעיית ראש ממשלת ישראל לשעבר ובניו, ומחייבים את המשך אבטחתם על פי ההחלטה המקורית של הוועדה לענייני אבטחה. ההחלטה המקצועית של ועדה זו בוטלה באופן שרירותי ע״י ועדת השרים בראשות מתן כהנא, ימים ספורים אחרי שקיבלו את השלטון".

לדברי מקורבי נתניהו: "כל מי שעיניו בראשו רואה את עוצמת ההסתה והאיומים ברשתות החברתיות נגד רעיית ראש הממשלה לשעבר שרה נתניהו ובניו יאיר ואבנר. איומים מפורשים כאלה לרצוח את בני משפחת נתניהו פורסמו רק אתמול ברשתות החברתיות".

בסביבת נתניהו הוסיפו לתקוף: "אפילו לא על קמצוץ מהאיומים האלה הוועדה הפוליטית הזאת ארגנה לעידית סילמן, מתן כהנא, איילת שקד גדעון סער ואפילו תמר זנדברג ומירב מיכאלי צבא של מאבטחים, אבל את משפחת נתניהו הם זורקים מתחת לגלגלים".

"השנאה לנתניהו מעבירה אנשים על דעתם עד כדי כך שהם מוכנים לסכן את חייהם של רעייתו ובניו. בלתי נתפש. שערוריה שאין דוגמתה", נאמר בהודעה.

כזכור, ועדת השרים לענייני שב"כ בראשות השר לשירותי דת, מתן כהנא, התכנסה הבוקר לדיון בעניין אבטחת בני משפחתו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, בהמשך להחלטתה מחודש יוני האחרון.

למרות הבקשות להאריך את האבטחה, בשל הטענה אליומים כלפי בני המשפחה, נמסר כי "בהתאם לחוות הדעת של כלל גורמי הביטחון שהוצגו בדיון, החלטת הוועדה נותרת בעינה".

בכך, למעשה, אבטחת בני משפחת נתניהו - שרה נתניהו והבנים יאיר ואבנר - תוסר, החל ממחר.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, התייחס להצבעתו בוועדה בעד הפסקת האבטחה על משפחת נתניהו, וכתב כי "כאשר השב"כ, משטרת ישראל והמוסד אומרים שאין איום על משפחת נתניהו, ההחלטה היא קלה. ‏אני סומך על השב"כ ועל משטרת ישראל שאם יהיה איום כזה, הוא יחשף ויטופל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר