אמירות מפתיעות

עמית סגל חושף: יכולתי למנוע את הקמת הממשלה - ונמנעתי

"אני תוהה הרבה האם השיא מאחוריי", הודה בגילוי לב הפרשן עמית סגל, לא לפני שחשף איך היה באפשרותו למנוע את הקמת ממשלת בנט • ומה עונה למי ששואל לאן נעלם (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יכול היה למנוע? סגל (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

ממשלת בנט-לפיד מתפקדת כבר מעל חצי שנה, ובימים אלה מתמודדת עם גל האומיקרון הגואה בישראל ועם המשא ומתן על החזרה להסכמי הגרעין, בין מעצמות העולם לאיראן. אלא שכל זה יכול היה להימנע בזכות שני אנשים, עיתונאים.

עמית סגל, הפרשן הפוליטי של 'חדשות 12', חשף בריאיון לחברו הקרוב נדב פרי, לשעבר הכתב הפוליטי של 'חדשות 10' (שמאז הפך ל'חדשות 13') וכיום אחד מיועציו של איל ההון יצחק תשובה, כי מעט לפני תחילת מבצע "שומר החומות", בשיא המו"מ להקמת ממשלת בנט-לפיד, יו"ר ימינה הודיע לו כי אם יפרסם טור נגד הממשלה המסתמנת - היא לא תוקם.

"בפעם הראשונה שכמעט עלה בידי לפיד ובנט להקים ממשלה, דיברתי עם קלמן ליבסקינד (עיתונאי 'כאן חדשות' ו'מעריב'), ושנינו סיכמנו שממשלה עם רע"ם זו חציית כל הקווים, ואז אמרנו 'אולי נכתוב איזה טור ביחד, שהכותרת שלו היא שלליכוד אמנם מגיע להיות באופוזיציה אבל לעם ישראל לא מגיע כזאת קואליציה'", סיפר סגל - והסביר מה הניא אותו מפרסומו.

"כתבנו את הטור יחד והתייעצתי עם אותם אנשים אם לכתוב אותו, ואני אומר לך בהערכה סבירה, שאם היינו כותבים אותו, כנראה לא הייתה קמה ממשלה. נפתלי בנט עצמו אמר לי את זה (שהיא לא תוקם). הוא אמר: 'תקשיבו אם זה מתפרסם אני לא אקים את הממשלה, שתדע'. התלבטתי מאוד אם לכתוב אותו, והחלטתי מאותם טעמים שאני לא אעשה את זה, כי המשמעות של זה הייתה שאני כבר שחקן מעורב. אתה כבר לא יכול לשחק", אמר סגל.

סגל, העיתונאי שיש המגדירים אותו כעיתונאי החשוב בישראל בשנים האחרונות, שגם כותב את הטור הבכיר ב'מוסף לשבת' מבית 'ידיעות אחרונות', שיתף בלבטיו לגבי עתידו בעולם התקשורת: "אנשים אומרים לי לאחרונה 'לאן נעלמת?', אני אומר לא נעלמתי, ככה זה צריך להיות. שנה ראשונה לממשלה אתה לא צריך לבוא לאולפן כל יום, נגמר הסיפור. אני תוהה הרבה האם השיא מאחוריי. יכול להיות שהשיא של הכתבות הפוליטית בישראל למאה השנים הקרובות מאחורינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר