המדינות מתקרבות מחדש

הנשיא הרצוג יבקר בטורקיה בימים הקרובים

נשיא טורקיה ארדואן, שתחתיו יחסי ישראל-טורקיה הורעו משמעותית, הודיע כי הרצוג יפגש עימו בשבועות הקרובים באנקרה: "הפגישה תפתח דף חדש ביחסים המתוחים" (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הנשיא יצחק הרצוג במעונו הרשמי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

התפתחות ביחסי ירושלים-אנקרה: נשיא המדינה יצחק הרצוג צפוי לבקר בטורקיה כבר בחודש הבא. בישראל ובטורקיה כבר דנים על תאריך סופי לביקור, ונשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, אמר אמש (רביעי) כי התאריך המסתמן הוא תחילת פברואר.

עדיין לא ברור כמה זמן ייערך ביקורו של הרצוג - שיהיה ראש המדינה הישראלי הראשון שמבקר בטורקיה זה שנים רבות - אך שיאו יהיה בביקור בארמונו של ארדואן. כמו כן, בין המדינות מתקיימים מגעים לגבי תכני הביקור, והכוונה היא שהגעתו של הרצוג תסמל פתיחה של דף חדש ביחסים ולקראת החזרת השגרירים.

ארדואן שוחח לפני מספר חודשים עם הרצוג ובירך אותו על כניסתו לתפקיד. אז, על פי הודעת בית הנשיא בירושלים, "השניים דנו ביחסים שבין המדינות ובחשיבותם למזרח התיכון". עוד הם הדגישו את החשיבות בהמשך קיום הדיאלוג הרציף למרות כל חילוקי הדעות. לפי הפרטים, השיחה הייתה "חיובית מאוד".

דובר מפלגת השלטון באנקרה אמר אז כי ישראל וטורקיה סיכמו לעבוד יחד כדי לשפר את יחסי המדינות. "הנשיאים הדגישו בשיחה כי יחסי ישראל-טורקיה הם בעלי חשיבות רבה לביטחון וליציבות במזרח התיכון ויש פוטנציאל גבוה לשיתוף פעולה בין שתי המדינות בתחומים רבים, במיוחד בתחום האנרגיה, התיירות והטכנולוגיה. למרות מגפת הקורונה, המטרה היא להרחיב את הסחר הדו-צדדי בין המדינות ולפתח את מכלול הקשרים הכלכליים ביניהן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר