בשיא גל האומיקרון

ליברמן מציג - ניתוק: "עליית המחירים - הכי מתונה בעולם"

שר האוצר אמר בישיבת סיעתו כי בשונה מהעולם, בישראל הזינוק במחירים אינו גדול - אך גם שיגר איום על היבואנים שמעלים מחירים. גפני בתגובה: "איווט נופל פעם אחר פעם" (פוליטיקה, כלכלה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ליברמן בהצהרה, היום (צילום: Yonatan Sindel/Flash90; צילום וידאו: ערוץ כנסת)

ממשלת בנט-לפיד מתחילה לחשוש מהביקורת הגואה באשר לגל עליות המחירים במשק, והשפעתו על יציבותה, המעורערת ממילא. בניסיון תמוה להשקיט את הביקורת הציבורית, שר האוצר אביגדור ליברמן בחר היום (שני) למכור לציבור כי בחו"ל המחיה יקרה יותר.

"צריך להבין שעליית המחירים במדינת ישראל היא הכי מתונה בעולם", טען ליברמן והוכיח ניתוק מהמצב, "למשל התייקרות החשמל בישראל ב-5.7% ולצורך השוואה בבריטניה ההתייקרות היא ב-34% ובשוודיה 35%. אצלנו העליות הן הכי מתונות והמשק עובד".

ליברמן הדגיש כי למרות זאת, הוא ידרוש הבהרות מהיבואנים, שהעלו את מחירי המוצרים שלהם: "לא ניתן ליצרני המזון וליבואנים לנצל את המצב באופן ציני. אנחנו מסתכלים על מאזני החברות ועל הרווחיות ואני רואה ניצול ציני. אנחנו נחכה עד סוף היום לתשובה מאותן חברות ואם לא נקבל אותה, אני ושרת הכלכלה נפנה לרשות התחרות, לרשות ההגבלים העסקיים, לוועדת המחירים ונפעיל אותן לדרוש הסברים מדוע החברות השונות החליטו להעלות מחירים".

ראש הממשלה החליפי, שר החוץ יאיר לפיד, התמקד גם הוא ביוקר המחיה הגואה, והבטיח פיצויים לנפגעים מגל הקורונה החמישי, אך אמר כי לא כולם יזכו לפיצויים - גם אם מגיע להם.

"גל האומיקרון נמצא במגמת עצירה", טען לפיד, "הכלכלה הישראלית התחילה במגמת עליה. זה מבורך, זו תוצאה של מדיניות נכונה של הממשלה, אבל יש נפגעים ואסור להפקיר אותם. בעיקר נפגעו העצמאים. העסקים הקטנים והבינוניים", פתח לפיד את דבריו.

לפיד על "אי" הפקרת העצמאים (צילום: ערוץ כנסת)

"אנחנו לא נפקיר אותם. נתחיל תהליך - הוא לא יהיה ארוך והוא לא יהיה איטי. נטפל בזה עכשיו. הממשלה לא יכולה לפצות 100% מהנפגעים ב-100% מהפגיעה, אבל היא תיכנס לזה עכשיו בכל הכוח. בימים הקרובים נקיים שורת דיונים דחופים. נייצר מנגנון נכון ויעיל, ונוודא שהוא נגיש לכל העצמאים שנפגעו".

יו"ר יהדות התורה, משה גפני, תקף את שר האוצר: "לאחרונה איווט ליברמן נופל פעם אחר פעם במאבקים הציבוריים שלו: בג"ץ המעונות, נציב תלונות הדיינים ויוקר המחיה המאמיר. הוא אשר אמרתי 'אם מזרע היהודים מרדכי אשר החלות לנפל לפניו לא תוכל לו כי נפול תפול לפניו'".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תקף גם הוא את הממשלה בישיבת הסיעה: "בנט בנה קמפיין שלם בצורה צינית על העצמאים, והיום הוא מותיר אותם בצד הדרך כי הוא לא ראש הממשלה, אלא ליברמן. הממשלה הזו אטומה, וזו עוד אחת מהסיבות הרבות להפיל אותה".

ארגון "עומדים ביחד" בתגובה: "מזעזע לראות שר אוצר כל כך מנותק שמפזר אמירות משפילות ובזויות כלפי האזרחים, ועוד בתקופה כזו של טלטלה כלכלית. כל רגע שליברמן ממשיך לכהן כשר אוצר הוא בדיחה. שרי הממשלה וחברי הקואליציה צריכים להתעורר ולדרוש את סילוקו מהתפקיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר