פרשת הריגול המשטרתי

גוש הימין באופוזיציה דורש: ועדת חקירה ממלכתית

ראש האופוזיציה נתניהו, ח"כ לשעבר דרעי, גפני, ליצמן וסמוטריץ' בדרישה חד-משמעית מממשלת בנט-לפיד: ועדת חקירה ממלכתית - מייד; "מתבצע ניסיון השתקה" (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
גוש הימין (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

ראשי מפלגות הימין באופוזיציה, המונים 52 חברי כנסת ואת עמיחי שיקלי מימינה, דורשים מראש הממשלה נפתלי בנט, שר המשפטים גדעון סער והשר לביטחון הפנים עמר בר לב: הקמה מיידית של ועדת חקירה ממלכתית לחקר פרשת הריגול המשטרתי שנחשפה ב'כלכליסט', ברקע התדרוכים על כך שהפרסום לא כצעקתה, והנראות לפיה ראש הממשלה מעוניין לסגור את הסיפור בצוות בדיקה פנימי.

"אנו דוחים על הסף את ניסיון ההשתקה של פרשת הריגול נגד אזרחי ישראל, מהפרשות החמורות בתולדות המדינה, ודורשים להקים מייד ועדת חקירה ממלכתית. אפילו התשובה המתחמקת של המשטרה מאשרת שאכן בוצעו פעולות ריגול נגד אזרחים. עד כה אזרחי ישראל טרם קיבלו תשובות לשאלות המרכזיות: נגד מי בוצע הריגול, מתי בוצע הריגול, באיזה היקף, מי נתן את ההוראה, מי האנשים שהיו בסוד העניינים, והאם השופטים שנתנו צו הוטעו כי לא נאמר להם שמדובר בכלי ריגול ושאיבת מידע אגרסיבי ובלתי חוקי נגד אזרחים", פרסמו נתניהו, דרעי, גפני, ליצמן וסמוטריץ' בהודעתם.

"לא ייתכן שהמשטרה תבדוק את עצמה בבדיקה שטחית ובהולה בלי שאף אחד נחקר באזהרה, בלי למנוע שיבוש חקירה או תיאום גרסאות, ובלי להציג בפני הציבור תמונה מלאה על היקף הריגול אחר אזרחים ישראלים והשימוש שנעשה במידע שהושג מהם. כל יום שעובר בלי ועדת חקירה ממלכתית מגדיל את הסיכויים לשיבוש חקירה, תיאום עדויות והעלמת ראיות. ועדת חקירה ממלכתית עכשיו!", הוסיפו.

כזכור, בשעות שלאחר הפרסום החלו לטעון גורמים במפלגות השמאל, בעיקר בסביבת השר לביטחון הפנים בר לב, כי לראש האופוזיציה בנימין נתניהו יש אינטרס למסמס את החקירה, מפאת ימיו בתפקיד, אלא נראה שהודעה זו מחזירה את הכדור למגרש הממשלה הנוכחית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר