סערת חוק הגיור

כהנא נגד הרבנים הראשיים: "ניסיון לסכל את החוק"

השר לשירותי דת, מתן כהנא, התייחס למכתב הרבנים הראשיים הקוראים לשרים להקים צוות משותף שידון בחוק הגיור וטוען כי מדובר בניסיון לסכל ולטרפד את החוק (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר מתן כהנא (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה בתחילת השבוע את חוק הגיור שהגיש השר לשירותי דת, מתן כהנא, מה שהוביל למכתב חריג מצד הרבנים הראשיים לישראל, הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, שקראו לשרקים שלא לאשר את החוק ולהקים צוות משותף לדון בחוק.

לאחר חודשים של החרמת השר כהנא והממשלה, לראשונה שני הרבנים קראו פומבית לקיום דיאלוג: "אנו קוראים לכם לעצור את ההליך ולהקים גוף משותף שיציע הצעת חוק שיענה על המצוקות מתוך שמירה על אחדות העם ולא לגרום להפרדה ולקרע בעם שאחריתו מי ישורנו".

אך השר מתן כהנא טוען כי הצעת הרבנים לקיים דיאלוג היא למעשה ניסיון לטרפד ולסכל את החוק: "פתאום הגיעו קריאות לשיתוף ולדיאלוג לאחר שעלה להצבעה בוועדת שרים. לצערי זה לא ניסיון להידברות אלא ניסיון לטרפד ולסכל את החוק ולמשוך זמן. אחרי ארבעה חודשים של עבודה על ניסוח החוק ואישור בוועדת שרים עכשיו הם נזכרים לבקש הידברות?".

למרות זאת הצהיר כהנא, בוועידת מקור ראשון: "כן, אפשר לדבר הדלת לא נסגרה. אני מזמין את הרבנים הראשיים בנפש חפצה בואו נעביר חוק בו רבני ערים יוכלו להרבות גיורים בישראל על פי ההלכה".

כזכור, במכתב הרבנים הראשיים נטען כי: "הנסיונות שלנו למנוע את ההליך המסוכן הזה עלו עד כה בתוהו, יוזמי החוק התעלמו באופן מוחלט מעמדת הרבנות הראשית למרות שהיא הוצגה בפניהם והם שינו רק כמה שינויים קוסמטיים, לא מהותיים".

הרבנים הבהירו: "מוטלת עלינו החובה להתריע כנגד צעד זה כיון שאנו מודעים לכך שעל כתפנו מוטלת שליחותם של גדולי הדורות מייסדי הרבנות הראשית לישראל וכל הרבנים הראשיים לדורותיהם, וחובתנו לשמור על גחלת התורה שלא תכבה ולקיים את מעוז חוקת התורה בארץ ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר