דרמה בקואליציה השברירית

אלי אבידר התפטר ופתח במתקפה: 'בנט מחקה את נתניהו'

זעזועים בממשלת בנט: אבידר התפטר מתפקידו כשר והפך לאצבע ה-61 בקואליציה הרעועה • תקף את ראש הממשלה: "מנסה לחקות את נתניהו" • הודה לליברמן וטען כי לא תהיה רוטציה (פוליטיקה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אבידר במסיבת העיתונאים, היום (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

השר אלי אבידר, שהיה אמור להתמנות לשר המודיעין, החליט היום (שלישי) להתפטר מחברותו בממשלה ולחזור לכהן כחבר כנסת בשורות הקואליציה. אבידר כינס היום מסיבת עיתונאים ובה הודיע על החלטתו לפרוש. הוא אמר כי עשה זאת בשלושה חודשים לפחות "מאוחר מידי, מאז שהמינוי לשר המודיעין הפך ללא רלוונטי".

אבידר פירט את ההצעות שקיבל ואת פעולותיו, ועבר למתקפה חריפה על בנט ועל ממשלתו. "בנט גרר את הצוללות במשך חודשים וצפצף על האולטימטום של לפיד", אמר. "עשה אקזיט והפך לראש ממשלה. שקד הייתה השרה היחידה שהתנגדה, זה מסביר מי מכתיב לבנט את המדיניות".

הוא הוסיף ותקף: "מסיבת העיתונאים ההיסטרית של בנט בצל האומיקרון הרסה בין לילה עסקים שרק התחילו להתאושש. הממשלה הטילה על הציבור 4 סגרים הרסניים וסגר 5 מבלי לומר את המילה סגר. מי שנתן יד למילה של בנט בהגבלות - כולם שותפים לקריסה הכלכלית שחווה הציבור הישראלי".

על בנט אמר אבידר במהלך דבריו: "האיש הזה גדל על ברכי נתניהו ומנסה לחקות אותו בכל מהלך". עוד אמר כי הממשלה עסוקה רק בכיבוי שריפות. על הרוטציה הצפויה בין יאיר לפיד לראש הממשלה הנוכחי בנט אמר אבידר כי לבנט אין כל עניין לכבד אותה.

"אני חוזר לכנסת להשפיע משם, הולך לעשות הכול", חתם. "יחד עם זאת, שרידות הממשלה היא לא ערך שעומד בפני עצמו. מבין את החשש מהאלטרנטיבה, אבל אנחנו לא יכולים להתנהל גרוע יותר ממשלת החושך. אפעל למען משקי הבית הקורסים, העצמאים, לחיזוק הדמוקרטיה. אוודא שנהיה מוסריים ואנושיים יותר ממשלת החושך שהקמנו".

אבידר במסיבת העיתונאים, היום (Yonatan Sindel/Flash90)

על פי הדיווח של עמית סגל הבוקר, אבידר הבין שבקואליציה הנוכחית, המונה 61 חברי כנסת, עדיף לו לכהן כחבר כנסת מאשר כשר נורבגי ללא תיק , מכיוון שייהפך להיות הגורם הכי חשוב בקואליציה, ויוכל להתנגד לצעדים שלא מוצאים חן בעיניו הנעשים על ידי הממשלה.

כזכור, עם הקמת הממשלה החדשה, אבידר הערים קשיים רבים על תפקוד הקואליציה, בשל כעסים ומשקעים רבים מול יו"ר 'ישראל ביתנו', אביגדור ליברמן, ממנה מגיע אבידר.

חזרת אבידר לכנסת תהיה המשך ישיר לסחרור שחווה קואליציה בנט-לפיד בשבועות האחרונים, עם חרם ההצבעות המתמשך של רע"מ, משבר חוק האזרחות עם מרצ ורע"מ, הביקורת הפנימית על התוכנית הכלכלית הדלה, ואתמול גם חרם כחול לבן. אם עד עכשיו הקואליציה מנתה 61 חברי כנסת, גם אם חלקם לא היו מחויבים להחלטותיה, עכשיו היא הופכת ל-60 וח"כ נוסף שיעלה ככל העולה על רוחו.

ההתפטרות של אבידר היא מכה קשה לליברמן משתי סיבות, האחת, אבידר יחזור לכנסת, ומי שנכנסה במקומו - הנחשבת למקורבת לליברמן, ח"כ רופא-אופיר תיאלץ להתפטר, הסיבה השנייה היא, היחסים הקרובים בין אבידר לחרדים, שלשניהם יש כעת אינטרס משותף - לדחוק את ליברמן.

כזכור, עם הקמת הממשלה החדשה, אבידר, הערים קשיים רבים על תפקודה של הקואליציה, בשל כעסים ומשקעים רבים מול יו"ר המפלגה שלו - 'ישראל ביתנו'.

אבידר התנהג בכנסת כמעין 'סיעת יחיד', והצביע רק בעד חוקים ש'אינם נוגדים את מצפונו'. לאחר מו"מ ארוך עם ראשי הקואליציה, הגיעו בנט, לפיד ואבידר להסדר פשרה לפיו הוא ימונה לשר לענייני מודיעין על חשבון מכסת שרי 'יש עתיד', ויהיה חלק בלתי נפרד מהקואליציה, כאשר השר לענייני מודיעין המכהן, אלעזר שטרן, ימונה להיות יו"ר הסוכנות היהודית. מהלך זה לא יצא לפועל בשל אמירת שטרן על ימיו כראש אכ"א, מה שמנע ממנו להתמודד לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית.

כזכור עוד אבידר, בורג חשוב במחאה מול מעון ראש הממשלה בימי נתניהו בתפקיד, חשב בזמן חלוקת התיקים שיו"ר מפלגתו, אביגדור ליברמן, צריך לספק לו תפקיד חשוב בממשלה, ושאף לקבל את תיק החקלאות ופיתוח הנגב והגליל. למרות מחשבותיו, ליברמן החליט למנות לתפקיד זה את עודד פורר, ואבידר זעם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר