מינוי לפיד

ארבל במתקפה במליאה: "חרפה, לא מתקבל"

את דקת הנאום שלו במליאת הכנסת הקדיש ארבל מש"ס למתקפה נגד חברי הקואליציה על "דרדור לתהומות שהמדינה לא הכירה", ומיד עבר לברך את נשואת המתקפה (כנסת, TV)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ארבל במליאה, היום (צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

חבר הכנסת מש"ס משה ארבל תקף היום (שלישי), בנאומו הקצר בן הדקה במליאת הכנסת את מינויה של חברת הכנסת הסוררת ממרצ, זועבי, בידי יאיר לפיד לתפקיד הקונסולית הכללית של ישראל בשנחאי, וכינה אותו "חרפה".

ארבל הקריא בתחילה את ההודעה שהופצה מטעמו של לפיד לתקשורת על המינוי ומיד הוסיף: "הדבר הזה הוא חרפה, הוא בושה לבית הזה, הוא בושה לך ניצן הורביץ".

חבר הכנסת החרדי הטיח בחברי הכנסת מהקואליציה: "הבטחתם פוליטיקה חשה ונקייה, אתם מדרדרים אותנו לתהומות שמדינת ישראל לא הכירה ולא ידעה. הדבר הזה הוא בלתי מתקבל על הדעת".

כשסיים לתקוף בירך את זועבי על המינוי. "ואנצל את ההזדמנות לברך את חברת הכנסת זועבי, כערבייה שמתמנת לתפקיד החשוב הזה. אבל אתם", פנה אל חברי הכנסת, "ביזיתם את הבית הזה, את הכנסת והכנסתם לכאן תרבות קלוקלת. תתביישו".

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', מוקדם יותר היום החליט יאיר לפיד למנות את חברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי ממרצ לקונסולית הכללית של ישראל בשנגחאי. רינוואי זועבי, חברת כנסת שנכנסה לתפקידה במסגרת החוק הנורווגי, זכורה לציבור לאחר שהפילה את חוק גיוס בני הישיבות כשהוגש בפעם הראשונה על ידי שר הביטחון, בני גנץ.

מינוי זה של לפיד נועד להוריד ממכסת חברי הקואליציה שעלולים להכניס מקלות בגלגלי החקיקה, ובכך לאפשר לקואליציה פחות כאבי ראש. מבחינת לפיד כשר חוץ, מינוי זה מצטרף לשורת מינויים אחרים, פוליטיים בהגדרתם: יעל גרמן כשגרירת ישראל בצרפת, רונן הופמן כשגריר ישראל בקנדה ועוד.

צפו בוידאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר