הטחה במליאה • צפו

בן גביר חזר עצבני: "הפקירו את החיים שלי"

חבר הכנסת מעוצמה יהודית, שהעביר את לשכתו בשבועיים האחרונים לאזור הנפיץ במזרח ירושלים, הגיע למליאת הכנסת לאחר התקוטטות עם שוטרים, סוער, ופתח בהאשמות (VOD)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בן גביר במליאת הכנסת, היום (צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

משכונת שמעון הצדיק המתוחה במזרח ירושלים, הגיע היום (רביעי) חבר הכנסת איתמר בן גביר אל מליאת הכנסת. הוא תקף מעל לדוכן את מפכ"ל המשטרה ואת מפקד מחוז ירושלים, וטען כי ניתנה הוראה להפקיר את החיים שלו.

הוא תיאר את אשר אירע בשכונה וטען: "השאירו אותי מול עשרים ערבים, זה רשום ומוקלט אם ירצחו אותי חלילה מי שיהיה אחראי זה השר לביטחון פנים, המפכ"ל ומפקד מחוז ירושלים שנתן הוראה היום להפקיר את החיים שלי. אני מבקש תצביעו בעד ההצעה שלי לחיים טובים וארוכים".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', בן גביר הגיע היום לשכונה הנפיצה במזרח ירושלים ולטענתו המשטרה החליטה לא להכניס את עוזריו הפרלמנטריים, וכשצעירים ערבים הגיעו לתקוף אותו, המשטרה לא התערבה - כל זאת לטענתו, בהוראתו הישירה של מפקד מחוז ירושלים, דורון תורג'מן.

לטענת בן גביר, הקצין שהיה במקום, דרש מהשוטרים לא להגן עליו - גם כאשר כעשרים ערבים ניסו לתקוף אותו ופגעו באנשי היחידה לאבטחת אישים של משמר הכנסת. כאשר בן גביר אמר זאת לקצין הוא שלח אותו להתלונן במשטרה.

מה גם שבמשטרה החליטו, לא לאפשר כניסת יועצים פרלמנטרים, חרף העובדה שבמשך כל השבוע אפשרו זאת, מדובר בהנחייה חדשה ולא חוקית.

בן גביר הודיע שיפעל נגד זה וקיים את הפגישה הפרלמנטרית מחוץ למתחם המגודר. בזמן זה הגיעו עשרים ערבים והחלו לקלל. בהוראת דורון תורגמן החזירו את הכוחות לתוך המתחם וכתוצאה מכך הותקפו אנשי היחידה לאבטחת אישים של משמר הכנסת המאבטחים את בן גביר.

ממשטרת ישראל נמסר, כי היא פועלת במקום למניעת אלימות, הפרות סדר ואירועי חיכוך עם כוחות משטרה רבים ומגוונים. פעילות המשטרה מבוצעת בהתאם להערכת מצב יומית, והכוחות פרוסים בשטח בימים האחרונים כולל הבוקר.

"לצערנו", הבהירו במשטרת ישראל, "אנו עדים בימים האחרונים לתופעה פסולה לפיה נבחרי ציבור מנצלים לרעה את חסינותם, מייצרים פרובוקציות ומלבים את הרוחות באזור. בנוסף הם מפיצים לכלי תקשורת חדשות לבקרים מידע כוזב. אם לא די בכך, חלקם בוחרים להכפיש פעם אחר פעם את המשטרה, המפקדים והשוטרים המסורים שפועלים במקום בכל שעות היממה לשמירת שלומם ובטחונם שלהם ושל כל תושבי האזור".

"אנו מגנים את הניסיונות הבלתי פוסקים להטעות את הציבור ולהכפיש את משטרת ישראל. המשך היערכות ופעילות המשטרה במקום תבוצע בהתאם להערכת המצב ולמען שלום הציבור ובטחונו".

צפו בוידאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר