"לא להיכנע לאיראן"

בנט לקנצלר גרמניה שולץ: "לעצור את שפיכות הדמים"

לאחר שנועדו בארבע עיניים וערכו סיור ב'יד ושם', רה"מ בנט וקנצלר גרמניה קיימו מסיבת עיתונאים, ודיברו על הפלסטינים, המלחמה באוקראינה ועל שיחות הגרעין בווינה (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט ושולץ ביד ושם, היום • בוידיאו: במסיבת העיתונאים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90 וידיאו: לע"מ)

ראש הממשלה, נפתלי בנט, וקנצלר גרמניה החדש אולף שולץ, ערכו היום (רביעי) מסיבת עיתונאים משותפת במלון המלך דוד בירושלים, לאחר שנועדו בארבע עיניים וערכו ביקור ב'יד ושם'.

בפתח מסיבת העיתונאים, אמר בנט: "אדוני הקנצלר, אתה מגיע לכאן בזמן הרה גורל ורגיש מאוד. שוחחנו כעת ארוכות על המצב באוקראינה. אנו עוקבים בדאגה אחרי השיחות בווינה".

"האפשרות שיחתם הסכם - שיאפשר תוך שנים ספורות לאיראן להתקין צנטריפוגות בהיקף רחב - אינה מקובלת עלינו. ישראל תדע להגן על עצמה ולהבטיח את ביטחונה ואת עתידה. אנו גם מצפים מידידותינו בעולם לא להשלים עם מצב של התקנה מאסיבית של צנטריפוגות בעוד שנתיים או שלוש ולהיערך כבר עכשיו ליום שאחרי".

"החובה שמוטלת עלינו", הוסיף בנט ואמר: "כמנהיגים, היא לעשות הכל כדי לעצור את שפיכות הדמים ולהעביר את ההתרחשות כמה שיותר מהר משדה הקרב לחדרי המשא ומתן. עוד לא מאוחר לכך. לצערי, אנחנו בישראל למודי מלחמות. המחיר שלהן הוא גדול, כפי שאנחנו כבר רואים. למרבה הצער, זה עלול להיות הרבה יותר גרוע".

"מדינת ישראל עומדת לצד העם באוקראינה. שלחנו ציוד הומניטרי רב - 3 מטוסים, 100 טון ציוד, רובו רפואי - ואנחנו נחושים להמשיך ואפילו לעשות יותר".

אחריו דיבר הקנצלר שולץ, שהסביר כי היה חשוב לו לבוא לישראל למרות המצב המתוח באירופה, "החדשות מאוקראינה נוראיות", אמר שולץ והוסיף: "אנו מלאי דאגה מהתפתחות הקורית באוקראינה. חייבים לעשות כל מה שאפשר כדי לשנות את המצב".

"אנו עושים מאמצים להביא לסיום המלחמה ולשיחות שלום. כל יום של לחימה גורם להרס תשתיות, אזרחים נהרגים וחיילים בשני הצדדים וחייבים למנוע את המלחמה".

במענה לשאלת אחד העיתונאים על שאלת אספקת נשק לאוקראינה, אמר בנט: "המדיניות שלנו מדודה ואחראית, ואנחנו לוקחים את כל השיקולים. אנחנו קוראים להפסקת אש מיידית באוקראינה, ומזדהים עם האזרחים שנמצאים תחת לחץ בלתי נסבל בחרקיב, בקייב, בלביב ובמקומות נוספים"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר